2011. október 23., vasárnap

Reform kenyér zöldségekkel töltve

Hm, elbaltáztam. Bevallom őszintén. Azért írom le, hogy ne felejtsem el, legközelebb jó legyen, plusz hátha tanul valaki a káromon. Javaslom... :)
A lényeg az, hogy nyersen nem lehet beletenni a zöldségeket, mert nem sülnek át csak nagyon lassan, addigra meg a tészta lesz koppanós. De egyébként tudhattam is volna, mert előadáson hallottam, hogy sütés közben a kenyér belsejében kb. 80 C van. Persze sosem mértem, de elképzelhetőnek tartom.

Hozzávalók:
Tészta:
30 dkg tk. liszt
2 dl víz
4 ek olivaolaj
1/4 kocka élesztő
1 tk méz
1 tk só
Opció: oliva bogyó darabok, és szárított paradicsom

Töltelék:
2 dl növényi tejszín
2 padlizsán
2 cukkini
1 fej lilahagyma
5-6 db burgonya
1 tk vegamix


A langyos vizet összekeverjük a mézzel, hozzáadjuk az élesztőt, és felfuttatjuk.
Ezalatt a lisztet egy nagy tálba öntjük, összemorzsoljuk az olivaolajjal. Ezután hozzáadjuk a felfuttatott élesztőt, és alaposan átgyúrjuk az egészet. Amikor már nem ragad az ujjainkhoz, meg szép ruganyos, pihentetni szükséges 30-40 percig. Langyos helyen kelesztjük. A cserépkályha környéke, ha be van fűtve tökéletes hely az ilyesféle pihenésre. :)
Azután kinyújtjuk a tésztát kilisztezett deszkán. Egy magas falú jénai falát és alját "kitapétázunk" vele. A tészta 1/3-át meghagyjuk a tetejére.
Én most raktam hozzá olivabogyó szeleteket és szárított paradicsomot, hogy kicsit megbolondítsa az ízét.

Egy nagyobb edénybe raktam szeletelt padlizsánt és cukkinít, pár burgonyaszeletet, 1 fej apróra vágott lila hagymát, 1 tk vegamix-et, pár ek olivaolajat. Kicsit sóztam, majd állni hagytam. Azután mindezt beleöntöttem a tálba. Ráöntöttem vegán tejszínt 2 dl-t, (Pl. Joya szójatejszíne főzéshez) és villával megmozgattam, hogy mindenhová jusson belőle.
No itt jön az, hogy ne így csináld! :) 1 óra múlva ki akartam venni, de a belseje nem sült meg.
Kénytelen voltam levágni a tészta tetejét, kikanalazni a zöldségféléket, és külön megsütni.
Már tudom, hogy nyersen nem lehet ilyesmit készíteni. Viszont annyi haszna volt, hogy nagyon finom sült zöldséget ettem külön, meg zöldséges kenyeret. :)
Azt javaslom, hogy előtte 15-20 perc alatt pároljuk meg a zöldségeket, és úgy tegyük a tésztába, majd fedjük le a maradék tésztával, és süssük közepes hőfokon egy óráig. Ezután már jó lesz, és finom is. :)


Nincsenek megjegyzések: