2011. október 5., szerda

Barna rizs padlizsánnal, zöldségekkel

Nagy okosságomban csak a padlizsánt felejtettem ki a leírásból. Pedig azért is írtam róla, mert valakinél láttam egyszer, hogy a gázrózsán sütötte meg a padlizsánt, és most én is kipróbáltam. Működik.
Persze csak akkor, ha az ember a csumáját nem teszi túl közel a lánghoz. Mert akkor kissé putri szagú lesz a lakás. :) Egyébként ha időben körbeforgatjuk, egészen jól átsül percek alatt.

Magdi zöldséges zakuszkájából kiindulva született ez az étel. Kb. azért, mert ugyanezek az összetevők voltak itthon. Egyébként kölest akartam főzni, de azt sem találtam. A lúgosító ételek arányán akartam javítani az étrendünkben, de nem baj, mert ellensúlynak reggelire hajdinás piskótát sütöttem. Aminek a lisztjét most ugyan nem sikerült túl finomra őrölni, ezért inkább hajdina gríz felé hajlik a dolog, de így is finom. Annyi plusz, hogy ilyenkor sokkal több folyadékot igényel.
Visszakanyarodva a rizshez, viszonylag egyszerűen elkészíthető ételről van szó. Az összetevők bátran variálhatók attól függően, mit találunk a hűtő szekrényünkben, vagy a hűtőszekrényünkben. Hasonló készült régebben is a konyhánkban.

Hozzávalók 1 nagy tepsire való adaghoz:
60 dkg barnarizs
5-6 db paradicsom
4 szál répa
1 nagyobb fej zeller
2 padlizsán
1 fej hagyma
3 ek napraforgómag
3 ek szezámmag
2 ek olivaolaj
1 ek vegamix
1,5 tk só

A barna rizs kb. 40 perc alatt fő meg 2,5x-es sós vízben. Ha nincs sok időm, bekerül a kuktába, kétszer lefuttatom a rizs programon.
A padlizsánt vagy a sütőben megsütjük, vagy valóban lehet gázlángon is. Kb. 5 perc alatt megsül úgy, hogy fél percenként folyamatosan forgatjuk a padlizsánt. Azután újságpapírba csomagoljuk (Iza javaslata alapján), várunk kicsit, hogy hűljön, majd lehúzzuk a héját.
A zöldségeket megpucoljuk, és nem túl finomra reszeljük. A hagymát apróra szeleteljük. Ezután a rizst a padlizsánnal és a többi zöldséggel, fűszerekkel, napraforgómaggal és a sóval összekeverjük. A kiolajozott tepsi alján egyenletesen elosztjuk a masszát. A tetejére szórhatunk szezámmagot. Akár öntetet is készíthetünk a tetejére vegán tejfölből, vagy szója joghurtot elsimíthatunk a tetején. Most csak maradék zsemlemorzsával szórtam meg és szezámmaggal.
Ízlés szerint borsikafűvel, vagy bazsalikommal is fűszerezhetjük.

2 megjegyzés:

Dankóné R. Magdi írta...

Hmmmm, ez jol hangzik :))

Bridge írta...

Finom volt, de kell hozzá még valami, vagy öntet, pl. vegán majonéz, vagy valami feltét, esetleg saláta. Ez utóbbiból be is vágtunk hozzá egy nagy tállal. :)