2011. október 10., hétfő

Madársaláta

Katus ismertette meg velem az első francia utunkon a madársalátát. Akkor nem csak a saláta volt újdonság számomra, hanem az is, hogy előkezelten, megmosva csomagolva lehet kapni ilyesmit. Arról nem is beszélve, hogy reszelt sajt volt kis zacskóban a polcokon! :)
No nem gondoltam volna, hogy egyszer valaha is ilyesmit leemelek a polcról, pedig azóta volt rá példa. No nem a reszelt sajtra, de rukkolára igen. Merthogy ez utóbbit is nagyon szeretem újabban. Ha ritkán olajban sütött ételt eszem, ahhoz pl. nagyon jó "ellensúly". 
Fura egyébként, hogy ez a salátaféleség ennyire megosztja az embereket. A hugicámat pl. ki lehet vele üldözni a világból. Persze tudok több példát is mondani, mivel még. Ilyen a hajdina is, de arra már volt példa, hogy evett. 
Kíváncsi lennék, az emberek hány százaléka szereti. Gondoltam, hogy megkérdezem a blogcimborákat, de lehet, hogy nem ugyanaz a keresztmetszet, mint az átlagember.

Visszakanyarodva a madársalátához, nagyon megkedveltem, bár valahogy errefelé ritkán hozzáférhető, vagy nem járok eleget boltba... (Ez utóbbi igaz lehet, de egy saláta kedvéért nem változtatok e férjek szerint nagyszerű szokáson. :) )
Mindegy no, csütörtökön felvittem a szívemnek kedves barátaimat a reptérre. Elutaztak jó messzire, aztán vissza sem jönnek januárig, de akkor is csak köszönni. Bár nem szívesen tettem, azért az autópályán történt baleset miatti dugó rám hozta a hasmarsot, hogy a végén vihetem őket New Yorkig, ha lekéssük a repülőt. ;) De nem késtük. :( 
Onnan átmentem Újpestre, a Lidl-ben voltam a Sógorőmmel, miután megtámadtuk a Vegetárt, és otthagytam egy halom pénz olyan különböző dolgokra, amikre az átlagnép szemöldöke felemelkedik, ha emberi élelmezési célra szánjuk. Hajdina, lenmag, szezámmag, köles... :)
Az előbb említett áruházban nem szoktam vásárolni, mert nem tudom miért. Meglehetősen pozitívan változott a bennem élt kép, miután kiválogattunk 1-2 péksütit a hugicának, meg szedtünk össze zöldségfélét, amik szépek voltak. A fagyasztott zöldbab kifejezetten jó minőségű volt. Mostanában csak vékony, öreg, olykor szíjas darabokkal találkoztam, hát ez az ellenkezője. Ettől függetlenül valószínűleg jövőre is megyek egyszer majd, meg azután is. :)

No, ott vettem a madár salátát, és délután használtam fel az ennivalóhoz.

Hozzávalók:
1 csomag madársaláta
1 fej jégsaláta
4 db paprika
3 szál répa
1 vajretek
1 kis fej lilahagyma1
1 ek szójaszósz
1 tk só

Vagy a szójaszósz kiváltható a következőkkel:
1 ek hidegen sajtolt olaj
1/2 citrom leve
1 tk méz

A jégsalátát apróra szaggatjuk, és egy nagy tálba szórjuk a madársalátával együtt.
A répát és a vajretket megpucoljuk, lereszeljük. A paprikákat kicsumázzuk, leszeleteljük. A hagymát megpucoljuk, vékonyra szeljük. 
Mindezt összeöntjük, megszórjuk sóval, ráöntjük a szójaszószt, átkeverjük. Candidások a szójaszószt inkább hagyják ki. 
Akár azonnal fogyasztható, kellemes ízű.

Nincsenek megjegyzések: