2010. április 22., csütörtök

Káposztás tészta

Újabban mindenki szívesen eszi a családban, pedig régen én is éhen haltam volna mellette. ;)
Miután tegnapelőtt beballagtam a fóliából gyomlálás után, elmosogattam, elpakoltam, enni adtam a kutyának, csak azon járt az agyam, hogy készítek valamit másnapra. Anya, Mama beteg, Csilla tanul. De 1/2 9-kor már gyors recept kell.
Ilyenkor beballag az ember a kamrába, fél óráig nézelődik, közben lerágja a körmét, elveti a huszadik ötletét is. Mert ez ezt nem szereti, az azt, emezt nagyapám nem bírja megrágni, amaz túl egészséges. A végén aztán marad a legelső ötletnél. 
Jelen esetben fogja az árválkodó fej káposztát, és vadász hozzá megfelelő tésztát. Most magasról tettem a közakaratra, és teljes kiőrlésűt kerestem.
A Vegetár árpa tésztájából volt fodros és sima metélt. Mivel ez utóbbiból találtam két csomaggal, ebből készült az étel. Egyébként sokféle tésztát forgalmaznak, ízre meglepően jók. Mondjuk jobban preferálom a kevésbé formázottakat, mert ott nem olyan vastag a tésztaréteg, és könnyebben fő. De van kagyló, csavartcső, makaróni is. Zabból, árpából, tönkölylisztből.
Amikor először készítettem, meg voltam róla győződve (Ja, nem fizetnek a reklámért és nem is kértek rá. :) ) hogy ez megint egy "megeszemdeazért" dolog lesz, de nem. Finom. És ezt a sima árpatésztát pl. elfogyasztja az Anyukám is szó nélkül, meg a nagyszüleim is.

Visszakeveredve a káposztás tésztához.
A következőképp készülhet:


Hozzávalók:
1 nagy fej káposzta
1/2 kg szélesmetélt, vagy fodros nagykocka tészta
3 ek olivaolaj
3 tk só

A káposztát legyaluljuk, elég ha durvára, nagyobb darabokra. Egy nagyobb teflonlábas aljára 1 dl vizet öntünk, rátesszük a káposztát, megsózzuk, átkeverjük, lefedjük, és kb. 20 percig ritka kevergetés mellett hagyjuk párolódni. 
Közben felrakunk vizet főni. Mikor forr, hozzáadjuk a sót és a tésztát. Kb. 15-20 perc alatt fő meg, de sokszor alkalmazom azt a módszert, hogy negyed óra után elzárom, és 10 percig még hagyom lefedve.
A tésztát ha megfőtt, leszűröm. 
Mikor már a víz elpárolgott, és a káposzta megpuhult, ráöntöm az olajat, pár percig sütöm, majd elzárom a gázt. 
Hozzákeverem a káposztát, és ha kicsit hűl, fogyasztható is.
Ha nem nagyon öreg a káposzta, általában egészen édes az íze, nem kíván további édesítést, de mindenki szája íze szerint sózhatja/mézezheti még.
(Igen, tudom, a fotó borzalmas. :) )

Nincsenek megjegyzések: