2009. október 9., péntek

Falalfel (gombóc) lapocska

Gombócnak gombóc - volt, míg el nem lapítottam. :)
Készítettem már régebben, de most változtattam rajta, egyszerűen kihagytam belőle a gabonaféléket. Úgyis zsömlével fogjuk enni, meg zöldségfélékkel, a komplettálás meglesz.
A végén olyan finomnak találtam magát a krémet, hogy hagytam meg belőle kenyérre kenni is.

Csicseriborsó krém

Hozzávalók:
1/4 kg csicseriborsó
1 kis fej vöröshagyma
1 tk só
1 csipet őrölt kömény
2 babérlevél
1 ek petrezselyemzöldje
1 vastagabb húsú nagyobb piros színű paprika
1 kisebb gerezd fokhagyma
1 csipet őrölt koriander
1 csipet őrölt szerecsendió
2 ek extraszűz olivaolaj



Előző este beáztattam a csicseriborsót. Másnap leöntöttem az áztatóvizet, majd felengedtem annyi folyadékkal, hogy ellepje, és babérlevéllel, sóval 1 óra alatt megfőztem.
 Amikor megfőtt, a babérlevelet kidobtam, a vizet leöntöttem.
 A csicserihez került a vöröshagyma felaprítva, 1 csipet só, az őrölt kömény, a szerecsendió és a koriander, a petrezselyem zöldje felaprítva, a paprika felszeletelve és a fokhagyma áttörve. Hozzáöntöttem az olivaolajat is, majd mindezt botmixerrel pépesítettem. Nekem most kellett hozzá 1 dl víz is, hogy finom krémes, formázható állagot kapjak.

Falafelgombóc

Hozzávalók: A fenti csicseri krém és 1 marék zsemlemorzsa, kevés olivaolaj a tepsit kikenni.


A csicseri krém négyszeres mennyiségét készítettem, hogy szombatra legyen mit vinni. Egy részét dobozban krémnek meghagytam, a  nagyobb részét kézzel formáztam, zsemlemorzsába forgattam, és kiolajozott tepsiben 20 percet sütöttem légkeverésen kb. 190 C-on.


12/4

Nincsenek megjegyzések: