2009. február 25., szerda

Falafel

Hosszabb ideje terveztem, hogy készítek falafelgombócokat. Sok receptet néztem végig, de mind túlspirázottnak tűnt. A túl egyszerű meg gyanús volt - pedig tudhatnám már régen, hogy a kevesebb sokszor több.
A végén Kata falafel receptje, Nagy Zsuzsa recepteskönyve és egy vegetáriánus piros szakácskönyv alapján elkészítettem a saját verziómat. Amiben túl sok lett a sütőpor. :)

Összetevők: (3 nagy tepsire volt elég, 70-75 db)
1/2 kg csicseriborsó
1 kis fej vöröshagyma
1 ek só
1 kk őrölt kömény
1 tk sütőpor
2 ek petrezselyemzöldje
2 ek zabpehely (elhagyható)
2 ek főtt köles (elhagyható)

Előző este beáztattam 1/2 kg csicseriborsót.
Elkészítés előtt leöntöttem az áztatóvizet, majd felengedtem annyi folyadékkal, hogy ellepje, és babérlevéllel, sóval 1 óra alatt megfőztem.
A csicserihez került: 1 kisebb fej vöröshagyma felaprítva, 1 ek só, 1 kk őrölt kömény, 5 gerezd fokhagyma áttörve. S mindezt botmixerrel pépesítettem.
Hozzákevertem még 2 ek zabpelyhet, és ugyanannyi főtt kölest is. Jó volt az íze így is, de legközelebb kevesebb - vagy semennyi - gabonaféle kerül bele, had érvényesüljön a csicseriborsó finom íze.
Ezután felaprított petrezselyemzöldjét, és 1 fél csomag borkőmentes sütőport kavartam még hozzá. Utólag látom, hogy ez utóbbinak elég a harmada is.

Vizes kézzel kanálnyi adagokat ellapítottam, megforgattam tk kenyérmorzsában. Kiolajozott tepsibe raktam, és magas hőfokon sütöttem. Amikor megpirult a fasírtok alja, megfordítottam, és már csak 10 percig sütöttem.

2 megjegyzés:

Mill@ írta...

Csak egy tipp, ami hasznos lehet: ha gyorsan akarod, hogy megpuholjon a csicseriborso, be se kell aztatni, csak tegyel egy kanal szodabikarbonat a fozovizbe!

Bridge írta...

Köszönöm, majd kipróbálom.