2009. február 8., vasárnap

Töltött gombafejek

Kedden esett az eső. Ebből kifolyólag nem ment a piac. Anya későn ért oda, a zöldséges meg kicsit olcsóbban számítva rábeszélte egy nagy szatyor gomba megvételére. Nagyon szépek voltak, s úgy alakult, hogy csak csütörtökön este sikerült elkészíteni. Eszembe jutott, hogy kirántom esetleg, de olajos, tele megy az egész ház a szagával, a többeik a tojásos bundát preferálják. Felvágni pedig nem volt lelkem, ezért nekiálltam töltött gombát készíteni. A rizs főzésével nem akartam még az időt húzni, így kölest tettem a tűzre. Ugyan ebben szója volt, de legközelebb lehet, hogy diót keverek inkább hozzá. Bár ez így ízletes.
Régebben, mikot hasonlót készítettem, a tönköket felaprítottam a töltelékbe, de most inkább meghagytam a többieknek gombás tojáshoz. Hozzávalók: 30-40 fej közepes gomba 20 dkg köles 1 kis fej apróra vágott vöröshagyma fűszerek (Bazsalikom, pici rozmaring, majoranna, vegamix) 10 dkg szójagranulátum A tetejére vegán sajt (az ott készített adag fele elég) A kölest felteszem háromszoros vízmennyiségben főni 1 tk sóval. A szóját jó sós vízben szintén főzöm. A szójakészítmények kezelésére Zakor János és Horváth Róbert "Vegán és vegetáriánus szakácskönyv húsfogyasztók- nak is" című receptkönyvéből olvastam jó tanácsokat, azóta mindig megfőzöm, nem csak áztatom. Így nincs az a jellegzetes "műanyag" íze. Amíg a fentiek készülnek, a gombát megpucolom.

A szójáról leöntöm a vizet, olykor még egy lében át is mosom. Ráöntöm a kölesre, hozzáteszem az apróra vágott hagymát, és megszórom fűszerekkel, majd mindezt összekeverem.
Kiolajozok egy nagyobb tepsit, odakészítem az asztalra.
A gombafejeket elkezdem megtölteni egyenként a kölessel, és szorosan egymás mellé rakosgatom a tepsibe.
Miután ezzel megvagyok, jöhet a sajtkrém. Ha nagyon sűrűre sikerült, érdemes pici vízzel felhígítani, mert a köleses kupakokra könnyebben kenhető. (Az enyém most sűrű lett, látszik is a formáján.)

A család felének Anya trappista sat darabokat rakosgatott a gombák tetetjére, míg a másik részére én kenceficéltem a napraforgó sajtot..

Lassú tűzön sütöttük kb. 40 percig.

Nincsenek megjegyzések: