2009. február 11., szerda

Sárgaborsó

Tegnap este nem volt hangulatom sokat a konyhában időzni, későn is értem haza, másnapra viszont kellett valamit készíteni.
Sárgaborsó főzelék mellett döntöttem, mert a hugom nagyon szereti.

1 kg sárgaborsót háromszoros vízben feltettem főni, hozzáadtam 1 kk őrölt köményt, 1 babérlevelet, 1 kanál sót.
A többiek kedvéért 1 kis fej hagymát felaprítottam, megpirítottam vízen és olajon, beleszórtam két kanál tk lisztet, felengedtem kicsi vízzel. A rántást belekavartam a majdnem kész sárgaborsóba, főztem még 5 percig, majd elzártam a gázt.
Összesen szerintem 1 óra alatt elkészül. (Persze ha előbb gondolkodom, és beáztatom, az idő lerövidíthatő.)

Egyébként a rántás, és a hagyma elhagyható, annyira besűríti önmagát. Csináltam már úgy is, hogy csak úgy beledobtam egy kis fej hagymát, ami jól szétfőtt.
Viszont ez is elhagyható, ha van benne só és fűszerek.

A maradék gombapörkölttel és finom barna kenyér szeletekkel ettük.
(Így a komplettálás is megvolt.)

Nincsenek megjegyzések: