2009. február 8., vasárnap

Zöldséges barna tészta

A gombához használt napraforgósajtból maradt még jókora adag. Szombatra a többieknek úgyis tésztás étel készült, ezért magamnak – illetve annak, aki hajlandó volt még megkóstolni - zöldséges tésztát sütöttem. Igen egyszerű elkészíteni, nincs vele sok baj. Ha akarom köret, de önmagában is elégséges egy kis salátával.


Hozzávalók:
1 kg mexikói zöldségkeverék
1/2 kg tészta (szarvacska, csavart cső, cső)
2-3 ek olivaolaj
4 ek szezámmag
1 ek napraforgómag

1 l vegán sajtszósz


A vegán sajszósz alapja a Napraforgó sajt
, csak több vizzel hígítom. Az alábbiak szerint készíthető el:

1 csésze hántolt napraforgó
1/2 csésze zabpehely
kicsit kevesebb, mint 2 csésze víz + 1 csésze a szósz jelleg miatt
fél citrom leve
3 gerezd fokhagyma
1 tk só
½ pritaminpaprika, vagy 1 kiskanál pirospaprika
1 közepes fej vöröshagyma apróra vágva
kis olaj és víz
¼ csésze sörélesztőpehely

A hagymát kis olajon és vízen megpároljuk.
A napraforgót a zabpehellyel és vízzel összeturmixoljuk (vagy megőröljük, majd elkeverjük vízzel, ha nincs turmixunk). Mindezt néhány percig főzzük, míg be nem sűrüsödik, majd az áttört fokhagymát hozzáadjuk a többi ízesítővel együtt még néhány percig főzzük.
(Forrás részben a Balázs Katalin - Kiss Balázs: A Biblia a helyes táplálkozásról c. könyv.)

A zöldségkeveréket kis sóval megfőzöm, a tésztát sós vízben kifőzöm, majd mindezt egy olajjal kikent tálba, vagy tepsibe teszem. Ráöntöm a sajtszószt, átkeverem, a tetejére szezámmagot és napraforgó magot szórok, majd közepes hőfokon átsütöm. Mikor a teteje megpirult, már ki is vehető a sütőből.

Ez az adag kicsit több sajtszószt elbírt volna, illetve sót is. Ezért a maradék gombából mellé raktam 1-2 fejet, és azzal együtt ettem. Olyan jól összeillett.

Viszont fejcsóválás, mert úgy virít az a pritaminpaprika a képen... :)

Salátaként egy fél fej vöröskáposztát vékony szeletekre gyalultam, megszórtam kevés sóval, őrölt köménymaggal, és fél citrom levével, illetve vízzel felöntöttem. Egy kis fej lilahagyma is belekerült.
Elég sok vizet szoktam hozzá tenni, mert ilyenkor már hamar megkeseredik a káposzta, viszont ha ebben a kicsit citromos lében áll, semmi baja nem lesz.

2 megjegyzés:

siccike írta...

Na, ezt a napraforgósajtot most már tényleg ki kell próbálnom!:-)

Bridge írta...

Úgy gondolod, eleget tukmáltam? ;)