2009. október 27., kedd

Kínai kel saláta

Lassan leérik a paradicsom is a fóliában, pedig nagyon szépen termett, el bírnám viselni egész télen, mert a bolti paradicsomnak ezekhez képest tényleg semmi íze. Egyik este leszedtem még egy kis vödörrel, és másnap kínai kellel keverve salátát készítettem belőle az alábbiak szerint.

Összetevők voltak:
1 nagyobb kínai kel fél centis szeletekre vágva
2 kg paradicsom felkockázva (vagy amennyi van)
1 fej lilahagyma vékonyan felkarikázva
1,5 kk só
1 kanál méz / sztívia
1/2 citrom leve
3 ek dióolaj

Mindezt összekevertem, kicsit állni hagytam. A dióolaj miatt különösen finom íze lett. Eddig ritkán használtam, de érdemes megkóstolni, ezután biztosan többet használok belőle.
12/10

5 megjegyzés:

Pixie Pie írta...

Szia! Nagyon szimpatikus ez a recept! :) Azóta próbáltad már máshoz is a dióolajat? Eddig nem mertem kipróbálni, mert féltem, hogy nem tudom elhasználni, aztán rámavasodik. :) Szívesen várnám további tippjeidet. És gratulálok a bloghoz!

Bridge írta...

Köszönöm, jól esnek a szavaid. :)
Persze, próbáltam.
Sokszor készítek jégsalátából valamit, pl. reszelt répával, kevés paprikával, uborkával, mikor épp mi van itthon, vagy mi az olcsóbb. Jellegzetes íze van, de nem erős, bármilyen egyszerű salátához illeszthető. (És olyan ember számára sem zavaró, aki egyébként nem szereti a diót.)
Erősebb fűszeres ízek mellé, bazsalikom, stb. mellé nem javasolnám használni, elnyomják az ízét, de egyébként bátran.
Pl. reszelt karalábé, vagy zeller mellé sem rossz, csak ügyesen kell kooperálni azzal, mit teszel még mellé. Pl. paradicsomot.

Pixie Pie írta...

Köszi szépen! Nagyon kimerítő választ adtál. :) Egyébként sejtettem, hogy a zeller mellé jó lehet, mivel a Waldorf-salátában is diót raknak a zellerhez. Megyek is és szerzek egy üveggel! :)

Bridge írta...

Remélem tetszeni fog, sok szerencsét hozzá!

Brigi

Pixie Pie írta...

Szia! Megvettem és kipróbáltam, egyszerűen isteni! Majd figyelgetem a receptjeidet még, hogy kapjak további tippeket. Mégegyszer köszi!
Ja és ha ráérsz, majd nézz be hozzám, mert muszáj volt neked díjat adnom ezekért. :)