2012. január 12., csütörtök

Elmentem, kaja a hűtőben...

... nincs. Illetve némi főtt hajdina talán akad. Azért mosni mostam, meg kivittem a szemetet. No jó, túrós süti lapul a konyharuha alatt, de az is teljes kiőrlésű lisztből, mert a fehér elfogyott. Haza majd nem tudom, mikor megyek, valamikor kéne, mert jövő héten nem valószínű, hogy találkozunk. 2 hét múlva viszont előfordulhat, hogy én lépek le a csajokkal Párizsba.                    Puszi, és jó légy!                        1/2ség

Avagy egy modern feleség cetlije, a férj meg nézheti magában a Stargate Universe-t... ;) No, a túrós sütihez kapcsolódó történetről ennyit.

Hozzávalók:
40 dkg liszt (fele - fele arányban tk és fehér)
1 dl olivaolaj
2-3 ek tejföl / szójajoghurt
1 tojás
2 ek gyümölcscukor
1 csipet só

25 dkg túró
2 dl tejföl
3 ek gyümölcscukor
1 cs vaníliáscukor

A lisztet a cukorral és sóval összekeverjük, az olajjal átgyúrjuk. Hozzáadjuk a tejfölt és a tojást is. Ha szükséges kevés hideg vizet hozzáadunk, és egyneművé gyúrjuk.
Vékonyan kinyújtjuk, és kibélelünk egy sütésálló tálat vele. A szélét levágjuk, meghagyjuk a díszítéshez.
A túrót a cukrokkal és a tejföllel összetörjük, finomra keverjük. Ráöntjük a tésztára.
Ha szeretnék, díszítjük.
Kb. 30-40 perc alatt közepes hőfokon megsütjük.

6 megjegyzés:

Zsofi Molnar írta...

Ez nagyon jónak tűnik Brigi. Ki fogom próbálni.

Zsofi Molnar írta...

ez nagyon fincsinek tűnik Brigi.

Bridge írta...

Köszönöm szépen Zsófi! Ez egy egyszerű sütemény, könnyen variálható attól függően mi van otthon... túró azért kell. :)

Zsofi Molnar írta...

Pont ez tetszik benne, hogy variálható! imádom az ilyen recepteket. Mentettem is. Brigi, eljössz Te is hozzám? Olyan jó lenne. Itt találsz: http://sucreriesandco.blogspot.com
Várlak nagyon!

Bridge írta...

Voltam, nézelődtem. Érdekes, aranyos, a Skandináviás nézeteiddel pl. nagyon egyetértek.

Zsofi Molnar írta...

Hát igen, nagyon jó lehet ott élni.