2012. január 30., hétfő

Burgonyafőzelék



Sokszor kérdés, hogy mi kerüljön a főzelékbe, ha a szakács ki akarja belőle hagyni a tejtermékeket. Rengeteg válasz lehet rá. Akkor is, ha az ember vegán, akkor is ha tejtermék allergia az oka, hogy kerüli a tejfölt és a tejszínt. 
Sűríthetünk összetört burgonyával, keményítővel, liszttel stb.
A konyhánkban leggyakrabban magtejföllel szoktam a főzelékeket készíteni, mivel azok teszik a legfinomabbakká, és sokszor az íze sem tér el a hagyományostól.
Pl. a székelykáposztába, finomfőzelékbe, gombapörköltbe a kesudió tejfölt belefőzve kevés ember mondja meg, hogy bocit nem látott az étel. Valójában ezeken a helyeken már írtam részletesen erről.
Így voltak a többiek ezzel a krumplifőzelékkel is. Csak épp napraforgó magból készült a tejföl, mert kesudió nem volt otthon. Persze az az egyik legfinomabb, de legdrágább összetevő is ebből a szempontból.

Hozzávalók:
8-10 db közepes burgonya
1 fej vöröshagyma (kihagyható)
1 marék olajos mag
2-3 ek tk liszt
2 szál babérlevél
1 ek só
1 csipet őrölt köménymag
2 ek olivaolaj

A burgonyát pucoljuk, mossuk, kisebb kockákra vágjuk. Ha hagymás alapot készítünk neki, akkor a hagymát megpucoljuk, apróra vágjuk, pároljuk kevés vízen és olajon. Esetleg szórhatunk rá pirospaprikát is.
Nos, legutóbb mindezt kihagytam. Feltettem annyi vízzel főni a burgonyákat, hogy éppen ellepje.
Hozzáadtam a sót, a babérlevelet, a köményt, a sót és az olajat.
Az olajos magot kevés vízzel finomra turmixoltam, majd hozzákevertettem a lisztet is. (Így nem égetem a rántást, nem csomósodik, egészségesebb is.)
Amikor már majdnem megfőtt a burgonya, kevergetés mellett beleöntöttem a fenti szószt.
Kb. 15 perc alatt összefőztem, közben sűrűn kevergettem.

Nincsenek megjegyzések: