2012. január 25., szerda

Birsalmás köles-zab sütemény

Törtem a fejem, hogy mit készítsek a maradék birsalmákból. Szétnéztem az otthon lévő alapanyagok között, és találtam köles, és zablisztet is, de csak kisebb adagokat. Erre tekintettel azt sütöttem ki, hogy összekeverem a kettőt. Egészen jó lett. A birsalmával együtt nem gondoltam volna, hogy így harmonizálnak.

Hozzávalók:
20 dkg zabliszt
15 dkg kölesliszt
5 ek olivaolaj
3 ek gyümölcscukor
1-2 ek lenmag (elhagyható)
2 kk foszfátmentes borkősütőpor
1 csipet só

3 nagy birsalma + 1 ek cukor + 1/2 citrom leve

A birsalmát megpucoljuk, aprítjuk, egy kis citromlével meglocsoljuk, hogy ne barnuljon  meg.
A liszteket összekeverjük a sóval, cukorral, sütőporral, lenmaggal. Hozzáadjuk az olajat, és annyi vizet, hogy ragacsos, galuska sűrűségű tésztát kapjunk. (Sajnos most nem mértem a vizet, de 2,5 dl-t saccolok.) A végén belekavarhatunk pirított mandula darabokat is 2-3 evőkanállal.
Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral. A birsalmákat szétszórjuk a tepsi alján, megszórjuk cukorral, majd ráhalmozzuk a tésztát és elsimítjuk.
180 C-on 1 órát sütjük, míg pirosra sül.
Friss gyümölcsökkel fogyasszuk.
Candidások használjanak sztíviát, vagy xillitet bele.


Nincsenek megjegyzések: