2009. december 14., hétfő

Pizza vegán sajttal, gabonakolbásszal és padlizsánnal

Pizza tészta

(Két közepes tepsire elegendő a tészta vastagságától függően.)
60 dkg teljes kiőrölésű liszt (Ha érzékenyebb lelkű vendéggel is kóstolgattatjuk, a fele fehér liszt.)
1 ek szejtán (kihagyható)
3,6 dl langyos víz (amennyit felvesz)
2 ek olivaolaj
1 tk só
2 dkg élesztő
1 tk méz

Az élesztőt sosem szoktam felfuttatni, csak összegyúrom a hozzávalókat. Általában a kenyérsütő géppel megkavartatom, ha nincs alaposan átgyúrjuk kézzel, majd kelesztjük 40 percet.
Ismét átgyúrjuk, kinyújtjuk, beletesszük az olajjal kikent tepsibe, ott még hagyjuk pihenni fél órát. Persze ha az ember haladni akar, az átgyúrást kihagyhatja, de jobb, ha még egyszer megmozgatásra kerül.

Amikor kicsit ropogósabb jellegű tésztát szerettem volna, 2 dl szójajoghurttal bolondítottam meg, vagy ugyanennyi tejföllel is helyettesítheti, aki nem vegán. Azonban e nélkül is finom, könnyű tésztát kapunk.

A tésztára került: 

Általában paradicsomszósz az alap, most azonban sok maradt a svéd gomba salátából, és azt tettem alá. Volt még itthon paprikám, paradicsomom, azokat rákarikáztam, némi gabonakolbászt rászórtam, 2 padlizsánt is elosztottam a 3 tepsin (Kis adagokkal erre nem kezdünk, ez a minimális mennyiség.) karikákban.
A felére füstölt sajt került, a többire vegán sajt.

A tej nélküli sajt most mandula, napraforgómag és főtt barna rizs keverékéből született meg, mert ez volt itthon. Máskor így készítem, ahogyan pl. ITT leírtam.

Vegán sajt

Hozzávalók:
1 csésze főtt barnarizs
3/4 csésze olajos mag
1/2 csésze víz (tejföl sűrűségűre hígítjuk)
2 ek sörélesztő pehely
1/2 pritaminpaprika
1 gerezd fokhagyma szétnyomva
1 tk só

A fokhagyma kihagyható, de jobb íze van vele.
Mindezt összeturmixoltam, majd a pizza tetejére öntöttem, és 40-50 percig 200 C-on sütöttem.

Legközelebb amit kipróbálok, valami tejfölös jellegű öntet ananásszal és szójavirslivel.

Nincsenek megjegyzések: