2009. március 1., vasárnap

Reform lúdláb

Egy ideje motoszkált a fejemben a gondolat, hogy jó lenne valami macerásabb süteményt is reformosítani. Csak mert most nekem is ehetnékem volt, meg láttam NyAgi mézes grízesét is.
A lúldlábat sosem szerettem, mégis az sikerült belőle, és így ízlett. Bár nekem kicsit sok volt a krém. Azonban az ismerősök körében ez utóbbi gondolatom badarságnak tűnt :)
Igaz régebben is úgy ettük, hogy én a piskótát, a fiúk meg a krémjét :)

Az eredeti lúdláb nálunk piskótatésztából készül, sűrű tejes krémmel, és csokimázzal a tetején. A reformos változat nagy tepsire való adagra számolva a következőképpen készült:

Hozzávalók a tésztához:
40 dkg tk liszt
5 dkg kukoricadara
5 dkg zabliszt
1 csipet só
1 dl olivaolaj
1 kanál méz, vagy stiviacseppek
víz
1/2 cs foszfátmentes sütőpor

A száraz hozzávalókat összekeverjük, elmorzsoljuk az olivaolajjal és az édesítésre szolgáló anyaggal, én mindenütt stiviát használtam most. Felengedtemannyi folyadékkal, hogy jó kemény tésztát kapjak.
Lehet állni hagyni 1/4 órát, 20 percet, azonban este lévén ettől eltekintettem. Viszont hosszabb ideig, alaposan összegyúrtam. Lisztezett deszkán kinyújtottam, tepsibe fektettem, megszúrkáltam villával és kb 40 perc alatt 200 C-on sütöttem.

Hozzávalók a krémhez:
1,5 bögre tk rétesliszt, vagy gríz
1 vaníliarúd
3 ek méz, vagy stivia cseppek
2 l szójatej (kinek mi)
5- 10 dkg margarin
6 alma lereszelve

A vaníliával feltettem a tejet főni pár csepp stíviával. Egy dobozban volt az előző daráláskor készített durvábbra darált búza, azzal főztem sűrű krémet. Hagytam kihülni, kivadásztam belőle a vaníliarudat, majd kevés margarinnal átkevertem.
A folyadékot lehet, hogy utána kell pótolni még vízzel, ezt majd látjátok. Nekem kellett.

A lereszelt almát pár percig dinszteltem.

A tetejére:
3 ek karobpor
3-4 kanál olvasztott margarin, vagy olaj
1 ek méz, vagy stiviacseppek

Mindezt összekevertem. És azután fújjoltam... hogy ezért kár volt. Büdös is, rossz is. Rá nem teszem. De késő volt, fáradt voltam, csak rátettem. És csodák csodája, másnapra ahogy összeért a krémmel, egészen csoki jelleget öltött. Elment a szaga és a kellemetlen mellékíz is.

Az összerakása:
A lapot egy tálcára tettem, elegyengettem rajta az almát, majd rákentem a krémet, szépen elsimítottam. A tetején vékonyan elosztottam a karobkrémet.
Nagyon örültem neki, hogy a lap nem puhult meg az almától, másnap is finom roppanós maradt.

8 megjegyzés:

siccike írta...

Hmmmmm, ez nagyon jól néz ki, rögtön be is jelölöm magamnak!:-)

Bridge írta...

Örülök neki. :)

harmony írta...

szia. ez nekem is nagyon tetszik. az érdekelne hogy melyik fajta stevia-t használod, vmint hogy hány csepp kell bele? köszi előre is:)

Bridge írta...

http://images.google.hu/imgres?imgurl=http://www.vitaminsziget.com/upload/termek/big/614_stevia_szirup-1.jpg&imgrefurl=http://www.vitaminsziget.com/termek.php%3Fid%3D614&usg=__2LUlj7JlT_MF2qBAmy1CuTt4hVw=&h=184&w=82&sz=5&hl=hu&start=58&um=1&tbnid=W56Dzoxj_rWrhM:&tbnh=102&tbnw=45&prev=/images%3Fq%3Dstevia%2B%25C3%25A9des%25C3%25ADt%25C5%2591%26start%3D54%26ndsp%3D18%26um%3D1%26hl%3Dhu%26sa%3DN
Régebben a fenti linken megtalálhatót használtam. Akkor 6100 Ft. volt egy üveggel, tényleg kevés kellett belőle, fél év alatt 1/5 üveggel fogyott, de egy sikeres napon leejtettem.
Azután a környéken csak a Dr. Chen patikájából valót lehetett kapni, így azzal gazdagodott a konyha.

Hány csepp. Ez utóbbi, mintha kicsit édesebb lenne, de ezt mindenkinek magának kell kitapasztalnia.
2 liter gyümölcsteához pl. 6-7 cseppet teszek, zöld teához, ha jó citromos, elég a 4 csepp is.
Persze ez szubjektív, mert nagyon elszoktam az igazi édes ízektől.

Ez a süti?
A tésztájába pár csepp került, nem is fontos.
A krémbe 15-20 csepp körül, főleg a család kedvéért. Nem volt erősen édes, olyan kellemesen édeskés.
A csokimázba pedig 4 csepp.

Bridge írta...

Nem látszik a hivatkozás. Bocs.
A vitaminsziget.hu oldalon ha beírod a sztivia szót, az első csöpögtetős Paraguay-i sötét üvegű az.
Alkoholmentes, pipettás.

De szerintem ez a Dr. Chen-es sem rossz. Csak a csöpögtetője nem egy tökély :)

harmony írta...

Kedves Brigi, köszönöm szépen a részletes kifejtést. :) Már régóta tervezem a vásárlást, de ez a süti megadta az utolsó lökést, sztem beszerzem a napokban és kipróbálom a sütidet... :)

Bridge írta...

Annyi megjegyzés még, hogy több folyadék kell a krémhez, ezt maj látod. Én utánapótoltam még vízzel.

Renata Kalman írta...

Szia!
Nagyon jól néz ki!
Nálunk is menők a kicsit töményebb, a hagyományoshoz jobban hasonlító sütik!