2009. március 10., kedd


A bloggertársak a tavaszt emlegetik, engem meg reggel 15 centi hó fogadott. Gyönyörű látvány, roskadó ágak, sajnos kitört kis nyárfa is, és jég. 8 óra felére szikrázó napsütés, csönd, amit a megmozduló ágakról le-leforduló tömött, mégis porló hócsomók "alig" zaja tört meg.
Természet csodálás van inkább, meg barátnő + babázás. Gasztro téren 1-2 főzelék, barna kenyér és avokádókrém. Ja meg fősulis reform vaniliáscsiga.
Tegnap este a vacsora pl. sült krupli volt, amihez nyers répát ropogtattunk. Olajban sütött, nem valami egészséges vacsorának tekinthető, viszont jól esett egy tálból csemegézni, mert már régen ettem.

Ma ebédre a maradék zellekrémleves mellett bevágtam egy nagy szelet avokádókrémes kenyeret.. Ahogy írom, közben azon jár az agyam, hogy írtam-e a zellerkrémlevesről, vagy csak akartam. Mivel ez utóbbi, bepötyögöm, hogyan készítettem.

Zellerkrémleves

4 zeller
4 ek tk liszt
1 marék olajos mag
víz
őrölt fűszerkömény
esetleg vegamix (ált. kihagyom)
olaj


Egy piaci sárga kés segítségével hadakoztam 4 zellerrel, amiket kisujjnyi vastag szeletekre vágtam. Ha valaki nem ódzkodik annyira az olajos dolgoktól, lehet kevés olajon lassan pirítani, kevés vízzel felengedni, és úgy párolni. A többiek kedvéért most így jártam el, egyébként simán megfőzném sós vízben.
Mikor a villa már beleszaladt, összeturmixoltam egy nagyobb marék olajos magot (mandula, napraforgó, kesu lehet) vízzel, és 4 kanál tk liszttel. Hozzáöntöttem a zellerhez, és összefőztem a kettőt. Néha megkavargattam, és jó 5 perc múlva elzártam a gázt.
Botmixerrel pépesítettem.

Nincsenek megjegyzések: