2009. március 1., vasárnap

Édes reggeli

Időnként megjegyzik ismerősök, hogy unalmas lehet minden reggel kását enni. Ilyenkor az "és a vajaskenyér?" kérdés nem hatja meg őket, és az a válasz sem, hogy van hajdina kása, meg főtt köles, tejbegríz és kukorica, főtt búza...
Azért be kell valljam, néha tényleg unom. És ma a szép ráérős reggel a gofri mellett szólt.

Mégnéztem Nagy Zsuzsa reggelis receptjeit, abból kiindulva összeraktam a ma reggeli változatot. Egyik alkotóelemnek lugosító gabonát akartam, így kölest raktam fel főni. Viszont ha ilyen gabona kerül bele, azzal jár, hogy lassan sül, és nem lesz tökéletesen tömött, de szerintem jó.

Összetevők:
1,5 csésze tk liszt
1 csésze köles
1/2 csésze barnarizsliszt
1/2 csésze zabliszt
1/2 csésze szezámmag
1 ek szójatejpor (vagy növényi tejjel engedjük fel, viszont el is hagyható)
1 csipet só
1 ek lenmag
1 ek méz (vagy stiviacseppek)
víz
1/2 csapott kk szódabikarbóna (elhagyható)

Az összetevőket annyi folyadékkal, hogy sűrű palacsintatésztát kapjunk, összekeverjük csomómentesre. Bevallom, elővettem a botmixert, dolgozzon az helyettem :)
Ha nincs, csak fakanalunk, vagy hebverőnk, a szezámmagot meg kell darálni és először a száraz összetevőket kell összekeverni, majd belekavarni a kölest, és a folyadékot részletekben.
Jót tesz neki, ha 10-15 percre állni hagyjuk a tésztát, de ha nincs időnk várakozni, rögtön nekikezdhetünk a sütésének.
Jó 10 perc alatt készül el egy adag.

Reszeltünk hozzá almát, és készítettem banánöntetet. Ami nagyon egyszerűen megvan.
Kell hozzá:
1 érett banán
3 ek szójatejpor
2 dl víz
1 ek méz, vagy pár csepp stivia (el is hagyható, mert a banán magában is édes)
kevés vanília
Mindezt összeturmixoljuk, és már használható is. A szójatejpor pedig helyettesíthető bármilyen tejjel, csak nekem most ez volt itthon. Amúgy ehhez szeretem ezt a "tejszínesebb" változatot használni, mert jó az összhatása a banánnal.

A gofri kockáiba diódarabok kerültek, rá az almareszelék, arra pár karika kiwi, végül leöntöttem a banánturmixszal. Ízletes volt. És így, ahogy nézem, a vkf. XIII.-ra szintén illik.
Van benne szezámmag, ami az egyik legjobb kálciumforrás, hiszen 100 grammra vetítve 800 mg körül van a kálciumtartalma. Van benne lenmag, ami az esszenciális zsírsavak, magas ásványianyagtartalma, és bélrenyheséget szabályozó hatása miatt is jelentős, + lassítja a cukor véráramba kerülését. (candidásoknak, cukorbetegeknek!)
Dió. Apa mindig hangoztatja, hogy: A dió az szívgyógyszer! És igaza van. Telítetlen zsírsavtartalma, kálium és foszfor, illetve B1, B2 vitamintartalma jelentős.
Persze e három összetevőről lehetne regélni oldalakon keresztül.

Nincsenek megjegyzések: