2011. december 30., péntek

Néha ilyen is kell

Nem vegán. Túróval, tejföllel, vajjal, nádcukorral. Szóval jófajta süti, nem épp reformos.
De azért haloványan megjegyezte valaki: Mintha a tésztájába belecsempésztél volna valami barnát...
Igen, a barna cukron kívül a liszt fele Graham volt, ennek ellenére nagyon jól be lehetett vágni belőle két sort egy ültő helyben, s utána is kacsintgatni felé... :)

A recept 3 túrós süti recept elolvasása után teljesen más elgondolások alapján született meg. A szakácskönyv címét majd egyszer beidézem, majd százéves lelet volt, csak épp százhat meg tizensok kilométerre vagyok tőle.

Túrós pite

Hozzávalók a tésztához:
30 dkg graham liszt
30 dkg fehérliszt
10 dkg vaj
2 dl tejföl
2 ek sötét nádcukor
1 tojás (elhagyható)
1 sütőpor
víz (kevesebb, mint 1 dl)

A lisztet, a cukrot és a sütőport összekevertem, majd belemorzsoltam a vajat, átgyúrtam a liszttel. Azután hozzáadtam a tojást, illetve a tejfölt is, és annyi folyadékot öntöttem hozzá, hogy könnyen gyúrható tésztát kapjak. Eleinte picit ragadt, de némi dagasztás után javult a helyzet. :)
Azt gondolom egyébként, hogy viszonylag könnyen vegánosítható ez a recept, a tojás egy az egyben kihagyható, a vaj helyett használható olivaolaj, a tejföl helyett szójaliszt, a cukor helyett méz. A túró helyett kölestúró, csak hogy tegyek még rá egy lapáttal. :)

A tészta 2/3-át kinyújtottam ujjnyi vastagra, és kibéleltem vele egy 40x25-ös alpakka tálat. A sütőt begyújtottam, azután hozzákezdtem a túrókrém elkészítéséhez.

Hozzávalók a töltelékhez:
1/2 kg túró
2 dl tejföl
3 ek sötét nádcukor
1 vaníliáscukor

Mindezt abban a tálban, amiben meggyúrtam a tésztát, villával összekevertem.
Aki szereti, tehet bele mazsolát, itt külön kívánságra kimaradt.

A tölteléket rásimítottam a tepsiben lévő tésztára. Amikor ez megvolt, ráhajtogattam a tészta széleit a töltelékre. A maradék 1/3-nyit kinyújtottam, ráigazítottam a tetejére, a széleket villával összenyomtam, a tésztát finoman átszurkáltam.
Maradék kis tésztából virágmintát formáztam a tetejére. Kicsit megvizezve helyeztem őket a tetejére, így rendesen megtapadt.
45 percig sütöttem közepes lángon.


2 megjegyzés:

Mutocska írta...

tyűha, de szép. ... és bizonyára finom is! kipróbálom! :)

Bridge írta...

Nyugodtan, finom. :)