2009. augusztus 2., vasárnap

Zöldségek szezámos mártással

Duma, duma, duma, recept meg egy se seholse. :)

Katus barátnőmnél sok egyszerű zöldségfélékből készült ételt ettem. Párolt brokkolit, zöldbabot; wokban sült padlizsános, paradicsomos cukkinit pl. Ez utóbbit félig barátnőm kisfiának keresztanyja alkotta wokban úgy, hogy felvágott 2 cukkinit apró kockákra, hozzáaprított egy padlizsánt és két paradicsomot is. Megsózta, fűszerezte (elbírja a bazsalikomot, borsikafüvet, köményt, de a kakukkfüvet is, csak azzal már ne főzzük) kis olajban mindezt pár percig pirította, és készen is volt.

Persze Tündérkeresztanyu fehér rizzsel és csirkehússal ette. :) Katus csak úgy natúran, nekem viszont hiányzott hozzá valami. Így törtem kissé a fejem, mi legyen az, és mit is tegyek bele, majd készítetem egy kis szezámos öntetett, amiről nem is gondoltam, hogy ennyire ízleni fog. Másnap a párolt brokkolit is azzal tálaltam.

Amit összekevertem:
2 dl (Soyade volt) szójajoghurt
1 kk őrölt köménymag
1,5 tk pirított szezámmag
1 tk fenyőmag (kihagyható, de nagyon finom volt vele, vagy akár felváltható napraforgómaggal)
1 csipet kakukkfű, vagy más fűszer, de el is hagyható
1 csipet só

Nincsenek megjegyzések: