2009. augusztus 14., péntek

Mák, rakott tészta, mákos kenyér

Hajnal 5 óra lesz. 3/4 3 óta nem alszom. Először forgolódtam, mert általában pillanatok alatt visszaalszom, de most nem. Apa kiment a traktorral - gondolom - lucernát vágni, Anya szintén felébredt, most olvas. Egy darabig én is azt tettem, de egy fejezet után elég volt. Felbosszantott, mert nem álmosított el. :)

Bóklásztam a neten fotós oldalakon, megnéztem barátnőm nyaralásának képeit, elolvastam néhány bejegyzést, és gondolkodtam is. Alkalmas idő ez utóbbira. Nyugalom van. A nap még nem kel, az éjszaka csöndes zajai hallatszanak az ablakon keresztül. Kedvem lenne kibóklászni csillagokat nézni. Annyira lenyűgöző tud lenni, milliárd különböző fényes pont az égen, a Tejút... Isten teremtette más és más világok.

Közben eszembe jut az inverze, és a mák. Meg a mákvirág. Leszedtük azt is. Most egy nagy ruhazsákban várja, hogy mákos kifliként, mákos tésztaként, karácsony körül - és persze később is - beigliként, gubaként végezze. Vagy rakott tészta lesz belőle rengeteg baracklekvárral. (Tésztát megfőz, tepsi alját olajjal kiken, bele a tésztát a tepsibe, rá a mákot. Aki akar cukrot, vagy mézet pár kanállal rászórhat, majd át kell keverni. A végén a baracklekvárt rákanalazgatni, és egy villával egyenletesen beleforgatni, hogy mindenfelé jusson.) Öcsém nagy kedvence, de így még magam is megeszem, pedig nem vagyok mákrajongó. Kivéve még a meleg beiglit és a péksütményt, vagy pogácsa tetejére szórt egész magvakat.
Hihi, eszembe jutott, tesóm hogy ette még. Kenyérre szórta, megcukrozta, és paradicsommal eszegette meg. Ennél nekem csak a zsíros-cukros kenyér bizarabb, de azzal még itthon senki nem mert próbálkozni. :)

Ezalatt megvirradt, a traktor lefulladt, és nem akart beindulni, így a behúzásával Anyának is megvolt a reggeli adreanlin adagja. Igaz ennél csak az a jobb, mikor az MTZ-vel kell behúzatni (most a Transporter) a kisdutrát, ahogy egy hete jártunk. Sosem tudom igazán kiszámolni a gázadást, Apa meg haladna. Igaz legutóbb egészen jól ment.
No, miután jól "kifőzőcskéltem magam" megpróbálok szundítani még fél órát. Aki meg most ébredezik, annak szép napot!

Nincsenek megjegyzések: