2009. augusztus 8., szombat

Gyümölcsös napok III.

A napokban végre világosban is végigmentem a falun. Döbbenten néztem a fákat. Rengeteg gyümölcs van. Ok ez nem újdonság, a tavaszi "nem lesz az idén semmi gyümölcs" gondolatokhoz képest az ellenkezője teljesült.
Viszont minden nagyon hamar romlik. Amikor tavalyelőtt a francia körutunkat csináltuk, két hétig voltam oda. Előtte szedtünk őszibarackot több ládával, és még 3 hét múlva ettem a maradékból. Most 3 nap múlva be kellett Anyának főznie szinte az egészet, miközben a táborban voltam. (bocs a rusnya kék háttérért)

Azt akartam egyébként elregélni, hogy szomorúan nézegettem a fákat, mert több helyen láttam, hogy a gyümölcsök súlya alatt leszakadtak az ágak. Sok helyen 1-2 vödör gyümölcs is oda, meg a fél fa... Itthon is 2 nagy ág letört, pedig Apa szépen kitámogatta őket. Már jobban figyelünk a többire.
Készítettünk az idén sok eperlekvárt, málnát keveset, több ment a mélyhűtőbe. Tettünk be cseresznye és meggybefőttet. Azután megrepedtek a cseresznyék az esőtől, lett belőle dzsem. Aszaltam meggyet is, sárgabarackot is, epret is.
A sárgabarackból lett finom lekvár, de akkorra elfogyott szinte az összes csavaros üvegünk. :)


Az egyik kedves ismerősünktől múlt héten a vegyes lekvárhoz hozott üveget, és szilvát is.
Almánk volt rengeteg, csak ütődött. Gyorsan kellett cselekedni, a fél család vasárnap éjszakáig azzal küzdött. Majd csőrögét eszegetve ezzel a lekvárral meglátjuk, megéte-e. :)
Lehet, hogyha még lesz körte, rakunk majd el vegyes gyümölcs lekvárt, alma, szilva és körte együtt. Nagyon finom tud lenni, de most csak ez utóbbi nélküli volt.
És még nem szedtünk szilvát, az még ezután érik. Azt üstben kell megfőzni! Utoljára a 96-os olimpiakor csináltunk ilyet. Ideje megint. A csuklóm feletti seb nyoma úgyis elhal ványult már. :)



Lehet örülni, lekvárt eszünk egész télen. Ha mást nem, a befőttre kenjük. ;) Csak attól félek, ezután jön a hét szűk esztendő... Ami persze általában így van ezen a földön. Ha jól terem a sárgabarack az egyik évben, a másikban nem jeleskedik.

Nincsenek megjegyzések: