2010. március 9., kedd

Sok zöldséges rizs pataki tálban

A falafelhez zöldséges rizs is készült, amit tofuval turbóztam fel kicsit. Inedites tofu volt, az omlósabbik fajta, így még a "szójaellenes" családtagok is fintorgás nélkül fogyasztották, mert kellemesen elvegyült a tömegben. :) Kicsit olyan jellege lett, mint a feta sajtnak a görög salátában.

Hozzávalók:
1/2 kg barnarizs
1/2 kg borsó
3 nagyobb sárgarépa 
2 szál petrezselyem, vagy egy darab zeller 
3 cukkini 
2 dl zakuszka 
só és víz

A pataki tálat beáztattam. 
A barnarizst feltettem főni háromszoros vízben 40 percre, 1 csapott tk sót tettem a vízbe.
Ezalatt megpucoltam a répát, a petrezselymet, felaprítottam kockákra és sós vízben megfőztem.
A cukkiniknek levágtam a végeit, majd kisebb darabokra szeletem.
Mikor készen volt a rizs, leöntöttem róla a fölösleges vizet, hozzákevertem a leszűrt főtt zöldségeket és a cukkinit. Ráöntöttem a zakuszkát, és mindezt alaposan összekevertem.
Ezután a masszát beleöntöttem a pataki tálba, eligazgattam az egészet, és 200 C-on 1 óra hosszáig sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: