2010. március 22., hétfő

A (nem)vörös lencsekrém

Avagy az egyik legfinomabb színevesztett kenőke... :)
Csütörtök reggel szokás szerint lassan vánszorgott a busz, és lekéstem a mátraházi csatlakozást. Ilyenkor a ráérő blogger mit csinál? Pénzt vesz fel, berohan tofut venni a város lassan egyetlen reformsarkot is tartalmazó ABC-jébe, vagy legtöbbször kikocog a piacra.
A piacon a szárazárus kistermelőnél (kofa, csak ffiben) ahol a babot is szoktam vásárolni, megláttam a narancssárga kis bogyókat. Pár hete a Rongybaba konyhából rémlett valami recept, meg a Zenekar is jött hétvégére, így vettem fél kg-ot. A Nyagi féle receptet azután sajnos nem tudtam megnézni újra, majd legközelebb kipróbálom azt is, csak némi emlékem volt a hagymáról. :)

Amíg meg nem kóstoltam, lencse, lencse, egy kutya volt számomra minden fajta. De nem, ez a vörös mindent visz, annyira kellemes íze van!

Hozzávalók:
1/4 kg vörös lencse
1 fej hagyma
2 ek tk kenyér morzsa
6 dl víz
1 ek olivaolaj
1 kk só
1 csipet őrölt kömény

A hagymát felaprítottam, majd olaj és víz keverékén megdinszteltem. Megszórtam köménnyel, majd hozzáadtam a lencsét, vizet és sót.
Kb. fél óra alatt főtt meg. A színe eltűnt, pedig azt hittem virítós marad. :)
A végén belekavartam a kenyérmorzsát, de talán a nélkül is egészen finom lehet. Viszonylag könnyen kenhető, és igazán finom pástétom lett. (No jó, ne nagyzoljunk. Inkább kence.)

Nincsenek megjegyzések: