2009. május 3., vasárnap

Kifli

Ha mindenki által kedvelt zsömlét akarok készíteni a családban, a szokásos receptemben csak a liszt fele teljes kiőrlésű, míg a másik fele fehér. Olyan jó kis ruganyos, puha zsömléket kapni így, amelyek az ellentábort is képesek meggyőzni :)

Így készül:
30 dkg tk liszt
30 dkg fehér liszt
200 ml tej
200 ml víz
3-4 ek olivaolaj
1 ek méz
1,5 tk só
1/4 kocka élesztő
magok (napraforgó-, szezám-, len-, kömény-, tökmag)

Géppel dagasztattam meg, de persze kézzel is lehet. Kb. fél óra elteltével kivettem a gépből, megformáztam a bucikat, kikent sütőpapírral kibélelt, nagy tepsibe raktam, bevágdostam őket, majd megkentem vízzel, így rajta maradtak a magfélék, amikkel megszórtam.
Hagytam pihenni 40 percet, majd 50 alatt közepes hőfokon sütöttem.

Ugyanebből a tésztából a második tepsibe kifliket formáztam úgy, hogy deszkán kerekre formáztam és ujjnyi vastagra nyújtottam. Háromszög alakzatban, mint a tortacikkeket felszeleteltem, és a vastagabb végéről feltekertem, kicsit meggörbítve a kikent sütőpapírral bélelt, nagy tepsibe helyeztem. Őket is 40 percet kelesztettem, majd 50 alatt közepes hőfokon sütöttem.

Aztán másnapra egy kisebb hadseregre való szendvics készült, mert elutaztunk...
Bálint koma - délelőtt éhes 4 éves kis kópé - úgy ette a salátás kiflit, hogy csak na. Még este, mikor kérdeztem, hogy miért nem eszik, közölte velem, nem tudja mit egyen... ehh, de diplomatikus :)
Még van egy zsömle a kocsiban, behozzam? Kérdeztem, amire felcsillanó szemű aha volt a válasz.

1 megjegyzés:

siccike írta...

Ezek nagyon jól néznek ki, szerintem ki is próbálom!:-)