2009. május 28., csütörtök

101-es bejegyzés, "tejfölös" gombapörkölt tésztával

A csütörtök este is eperszedéssel ment el. Hazaérve valami gyorsan elkészíthetőn gondolkoztunk. Anya gombapörköltet javasolt, és azt, hogy csináljam az egészet kesutejföllel. Ízre nincs nagy különbség, ha babérlevél is kerül bele. Akinek hiányozni fog mégis a rendes tejföl, kever hozzá evészetkor.

A 2 féle tészta hamar elkészült, a teljeskiőrlésűt főztem egy darabig, majd elzártam a gázt, és 10 percet még hagytam állni, mert egyébként nekem "túlaldente". :)
Közben megpucoltam 4 fej hagymát, amit vízen megpároltam, tettem hozzá 1 apróra szeletelt paprikát, felöntöttem kevés olajjal, 1-2 percig sütöttem, azután szórtam hozzá 1 púpos ek pirospaprikát. Került még bele 2 szép babérlevél és 1 kk őrölt kömény, 1 ek só és 1 feldarabolt paradicsom is.
Ezután beleöntöttem kb. 80 dkg szeletelt gombát (üveges volt, a kerecsendieké) és kevés vízzel felengedve kb. 20 percig főztem.
Turmixban 2 marék kesudiót, és 1 marék napraforgót 2 dl vízzel, és 1 fél citom levével összeturmixoltam, mindezt a gombához önöttem, és sűrűbben kavargatva még 10 percig főztem.

A gyümölcslevesre már nem maradt időm, de majd vasárnap pótolom. Már olyan jól kitaláltam, hogy 1 kis üveg befőttel ás levével kesudióval és kevés liszttel csinálok neki egy alapot, a többit pedig nyersen beledobálom. Így édes is lesz, meg nem agyonfőzött.
Különben is, a gombás tésztához saláta való. :)

Nincsenek megjegyzések: