2009. január 15., csütörtök

Megmaradt a borsó, keverjük a rizsbe!

Miután a hugom megbundázta a borsós tészta projectet... (igen, ő nagy rizspárti) Azon agyaltam, mit csináljak, hogy Anya is hajlandó legyen jóízűen megenni, de azért némi lúgosabb, zöldségfélésebb irányt is vegyen a dolog...
Megmaradt a borsó, keverjük a rizsbe!

Mostanában mindig egytál étel készült a rizsből, valami macerásabb, nem köret jellege volt. De most igen. Készítettem hozzá kis fasírtokat (bevallom Vegabond porból :) )

A barna rizst felraktam kuktában főni. 10 dkg rizshez 2,5 dl víz kell + só. Rendes edényben úgy 40 perc alatt fő meg.
A borsót is megpároltam. Kis hagymát külön edényben olajon és vízen szintén.

Mindezt azért csináltam így, mert keveset mosogattam az idén :) A valódi ok: a főzés elején csak az volt biztos, hogy rizs lesz az ételben, és gyorsan felraktam a tűzhelyre.

A végén ezt a hármat összeborítottam egy kiolajozott tepsibe, kevertem hozzá vegamixet, és sütöttem kb. negyed óráig.

Most odalenn hül, de olyan jól nézett ki, hogy majdnem nekiültem este 1/2 10-kor másodszor is vacsorázni. :)

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Brigi!
Ez a kuktás barnarizs-főzés milyen jó ötlet! Én is mindig szenvedek a 40 perc miatt... úgyhogy ki fogom próbálni. De elárulnád légyszi, hogy akkor végül is kuktában hány perc kellett neki? Csak hogy nehogy ott meg túlfőzzem :-)
Köszi!

Bridge írta...

Hát az az igazság, hogy fél óráig. Próbálkozni kellene vele... de ez volt az első alkalom.
Viszont egészen krémes, ragacsos lett, mert picit több vizet tettem bele (tartottam tőle, hogy leragad, de eszébe se jutott) Ráadásul a kuktából nem párolog úgy, persze nem is nyitogatom annyit, mint egy sima edényt.

Azt hiszem Nagy Zsuzsa ajánlotta, hogy úgy lehet tökéletes barna rizst készíteni, finom pergőset (amilyet én még soha) hogy megpirítjuk a rizst, azután forró vizet öntünk rá, bedunsztoljuk éjszakára, és reggelre jó...
De ehhez tudatosan kellene tervezni a mindennapokat :)

Névtelen írta...

Köszi a választ! Közben én is utánanéztem, és mindenhol 40 perc körül írja kuktában (is). Viszont legtöbbször az áztatást is hozzáteszik (előtte 6-8 óra). Találtam egy jó kis táblázatot, le van írva, milyen gabonát meddig és mennyi vízzel kell főzni hagyományosan ill. kuktában: http://www.naturpont-biobolt.hu/receptek.html
Jó, nem?
A fehér rizst egyébként én is úgy főzöm, hogy előtte megpirítom, és tényleg nagyon szép pergős, jó lenne ezt a barna rizzsel is elérni, de hát a kettő együtt (mármint áztatás + pirítás) nem megy, kipróbálom mindkettőt külön, aztán majd meglátom :-)
Köszi!

Bridge írta...

Igen, jó a táblázat. A Biblia az egészséges táplálkozásról füzetben van egy táblázat, abban nézegettem eddig, de ez bővebb.
Az áztatás. Barna rizsnél eddig nem tapasztaltam, hogy eredményesebben főne.