2010. július 14., szerda

Rakott cukkini patiszonnal és barnarizzsel

Rakott karfiol helyett született, mert a cukkini kevésbé bírta volna máig. Nagy pataki tállal készítettem, de elfogyott úgy, hogy holnap ebédre már csak Apának és nekem került dobozba 1-1 adag.
Egyszerűen elkészíthető, finom is, csak a sütő... az, aminek a használata 30 fok felett kényes... Viszont belerakja az ember a hozzávalókat, néha megnézi, majd kiveszi.

Hozzávalók:
1/2 kg barnarizs
3 közepes cukkini
1 nagyobb patiszon
3 ujjnyi gabonakolbász
1 ek vegamix
1,5 tk só
1 ek olivaolaj
kakukkfű
bazsalikom
1 ek sörélesztőpehely
1 ek szezámmag
1,5 dl szójajoghurt
(vagy az utóbbi 3 összetevő helyett vegán sajt)

A pataki tálat beáztattam.
A barna rizst 40 perc alatt sós vízben megfőztem, majd leszűrtem.
A patiszont megtisztítottam, vékonyan felszeleteltem.
A cukkinit megmostam, és apróra vágtam. Beszórtam kis sóval és a vegamix-szel.
A tál alját kikentem olajjal, és a patiszon felét elhelyeztem benne, picit megszórtam sóval. Arra rétegeztem a barna rizs felét, majd a cukkinit. Megszórtam fűszerekkel, azután jött egy újabb réteg rizs, és az elmorzsált gabonakolbász, majd a végén a patiszonnal lefedtem.

A szójajoghurtot összekevertem a szezámmaggal, sörélesztő pehellyel, kis sóval és kakukkfűvel, bazsalikommal, majd rákentem a tetejére.

Ha valaki tart a szójától, vagy nincs otthon, olajos magvakból növényi sajtot kanyaríthat a tetejére. Olyat, amilyet pl. ITT, vagy ITT készítettem.

Ezután a tálat lefedtem, 3/4 órát sül így, majd bő 1/4 órát fedő nélkül, hogy a teteje megpiruljon.

Nincsenek megjegyzések: