2015. október 22., csütörtök

Vegán gyümölcsös tejberizs barna rizsből

Évekkel ezelőtt próbáltam barna rizsből készíteni a tejberizst növényi tejjel, de nem lett ismétlés. A barna rizst nem találtam alkalmasnak erre a célra.
Ma eszembe jutott, és elgondolkoztam, hogyan lehetne feljavítani kicsit. Nagy Zsuzsa kesutejszínes rizse tökéletes lenne, a Legyen néktek eledelül sorozat Reggeli gyümölcsös, gabonás ételek sorozat kötetében valahol benne van, finom is, a többiek szeretik, csak én nem annyira.
Hát variáltam kicsit, megbolondítottam némi gyümölccsel, egy kis "pudinggal", és betermeltünk belőle Ábellel két tányérral.
Ha nincs keményítőd, használj egy csomag vaníliás pudingport, de a keményítő olcsóbb is, és nincs egyéb adalékanyag mellette.

Hozzávalók:
1/2 bögre barna rizs
1,25 bögre víz
1 l növényi tej (mandula-rizs volt) szűken
2 ek étkezési keményítő
vanília
2 ek gyümölcscukor / sztívia
1 csipet só 
gyümölcsök, mazsola
 
A rizst a vízzel, egy csipet sóval addig főztem, míg a vizet a rizs fel nem szívta. Kb. 40 perc. 
Akkor hozzáöntöttem a tej kétharmadát, és együtt tovább főztem kb. 10 percig. A keményítőt  cukorral és a vaníliával elkevertem kevés hideg tejjel, majd a forrásban lévő rizshez adtam folyamatos kevergetés mellett. 
A sűrűségétől függően öntöttem még hozzá kevés tejet, kicsit főztem, majd elzártam, belekevertem 2 felkockázott almát, egy körtét és egy marék mazsolát. Lefedve állni hagytam, langyosan fogyasztottuk.


Nincsenek megjegyzések: