2008. december 29., hétfő

Akkor mit főzzünk?

Miután a hugom nagy társaságban megjegyezte, hogy soha semmi lúgosat nem főzünk otthon... (azt elfelejtette, hogy főzünk, csak nem eszi meg :) ) ... rákérdeztem reggel, hogy na akkor mit főzzünk?!
Vadast. (ugyan a tészta nem kifejezetten a fenti kategória, de az egyensúly meglesz)

Nem sokat gondolkozott. Kiköpte. Én meg bólintottam gorsan, és mielőtt kiosont volna a konyhából, elkaptam a frakkját, hogy akkor viszont várom a segítségét. És mosogatott, pucolt, kutyult, kavart... :)

Mennyiségek, ajajj. Itt leszek bajban. Két halom répa, két halom zöldség, két fej hagyma, négy babérlevél, 3 csomag tészta, egy kukta és 9 lábas :)

Összetevők:
Kb. 6 nagyobb répa
6 nagyobb petrezselyem
1 kis fej zeller (ez elhagyható)
5 közepes burgonya
2 közepes fej hagyma
4 kis babérlevél
1,5 ek só
1 tk örölt köménymag

A zöldségféléket megpucoljuk, megmossuk, nagyobb darabokra vágjuk, és a sóval, és fűszerekkel egy nagy kuktában felrakjuk 3/4 órára főni. (Ha nincs kukta, marad a fazék, csak így gyorsabb, és aromásabb.)

Közben 1,5 kg tésztát oda teszünk 1 nagy fazék vízben főni 1,5 ek sóval.

Miután elkészült, hideg vízzel leszűrjük, úgy nem ragad össze annyira.
Aki szeretne, 1 ek olajat önthet a tetejére.


Hozzávalók a szójaszeletekhez:
15 szójaszelet
2 ek só
1 ek vegamix
1 ek pirospaprika
1/2 ek kömény
1/2 ek majoranna stb.
1 kk só
1 ek szezámmag
3 ek olaj (a legjobb, ha valamilyen ízesítettet használunk)
Tudom, hogy ezek a granulátumok nem tökéletesek, és a vadas szósz önmagában is elég lehet egy salátával, mivel a hugom nagyon szereti a szóját, készítettem neki azt is. Igyekszem legalább magyart választani, mert így nagyobb az esély, hogy nem génmanipulált a alpanyagból készült a termék.Nem áztatgatom. A szóját sok sóval és vegamix-szel hosszabb idő alatt puhára főzöm. Így kimegy a mű íze, és jobb állagú is. Azután hideg vízzel átöblítem, befűszerezem (milyen kedvem van épp, majoránnás, fokhagymás, vagy vegamixes), megsózom, rászórom a szezámmagot, 1 ek olajat ráöntök.
Legjobb lenne előző este így elkészíteni, hogy átvegye az ízeket.

Amíg a szója pácolódott, az elkészült zöldség levét leöntötem egy tálba.
Kiszedtem a babérleveleket, és a főtt zöldségeket összeturmixoltam. Annyit pótoltam a levéből, hogy ne túl sűrű legyen.

1 ek mustármagot
4 csepp sztíviát (1 tk méz)
1/2 citrom levét összeturmixoltam
Az a legegyszerűbb, ha a mustármagot kávédarálón megőröljük, és összekeverjük a többi összetevővel. Mindezt belekevertem a zöldségmasszába, kóstolgattam kicsit. Aztán jött a hugom, és 1 ek mustárral beállította az ő szája íze szerint.
Szerintem a kész mustár nélkül is tökéletes volt.

A végén teflon edénybe 1 ek olajat csurgattam, ráraktam a szójaszeleteket, és finoman megpirítottam mindkét oldalát.

Kínai kelből készítettem ubokával, paradicsommal, paprikával salátát. Tettem rá 1 citrom levét, 1 ek mézet, és 1 ek olajat.

Nincsenek megjegyzések: