2013. június 17., hétfő

Szezámmagos cukkini márogatóssal és sült krumplival

Ez volt az az eszköz, amit mindig megnéztem a boltokban, elgondolkoztam rajta, milyen lenne ha... de soha nem vettem volna meg. Múlt vasárnap a nagy diófa alatt mégis a tulajdonomba került egy úgy, hogy döbbenetemben Anya nagy zöld kése megállt a kezemben. Nagyon elérzékenyültem azon a figyelmességen, amit akkor az a pillanat elárult...

Ma kipróbáltam működés közben. Szezámmagos cukkinit és sült krumplit sütött. Az volt az ebédünk, illetve egy kis szósz és saláta, Áronnak hal.

A cukkinit még Anyával agyaltuk ki a múltkor, Ő mondta, hogy szórjam meg sültcsirke fűszerkeverékkel, amit akkor elég kétkedve tettem meg, pedig nagyon jó lett.
A mártogatós répával és hagymával lett volna igazi, mint ITT, de répám nem volt, hagymát meg ha lehet most kihagyom az ételekből.

Szezámmagos sült cukkini

Hozzávalók:
4 db vékony cukkini
2 ek szezámmag
sültcsirke fűszerkeverék
2 ek olaj
1 csipet só

A cukkinit vékony szeletekre vágjuk. Egy kis tepsibe borítjuk, megszórjuk a szezámmaggal és a fűszerkeverékkel. Meglocsoljuk az olajjal. Hőlégkeveréses sütőben kb. 1/4 óra alatt 200 C-on sütjük, közben megforgatjuk. 
A gépet használva 20 perc. A sült krumpli ebben a készülékben tényleg nagyon egyszerű, és igen hamar elkészül. Szintén bő 20 perc alatt a mélyhűtős pl. megsül, és finom.
Egyedül az a probléma vele, hogy nem 8 literes. :)

Mártogatós

Hozzávalók:
1 doboz rizstejszín
3-4 db apró csemegeuborka
1 kk őrölt kömény
1 kk bazsalikom
petrezselyemzöld
1 tk olaj
1 csipet só

A petrezselyem zöldet apróra vágjuk, és az olajon picit megfuttatjuk, majd beleszórjuk a többi fűszert is, hozzáöntjük a rizstejszínt. Felfőzzük.
A csemegeuborkát apróra vágjuk, a sóval együtt beleszórjuk a rizstejszínbe, összekeverjük. Azután hűtjük, és hagyjuk összeérni az ízeket 1-2 órát.




Nincsenek megjegyzések: