2011. január 10., hétfő

Fasírt

Olyan jó fokhagymás, hogy egyesek már akkor fintorognának, amikor még csak csöngetek a kapun. :)

A zöldbab főzelékhez csütörtökön este fasírtot készítettem. Mivel a családunk számára régebben egy marhahúsból készül lapított gombóc jelentette ezt a fajta ételt jó sok fokhagymával és pirospaprikával, Anya kedvéért megpróbáltam hasonló ízvilágot létrehozni, bár sosem rajongtam érte. Nekem bejött, és a többség véleménye szerint nagyon finom volt, csak... 
A Hugom közölte: - Olyan érzésem volt, mintha nyalogatnám a sólámpát! :)
Khm. Elsóztam. Ritka dolog, de előfordul ilyen is. A zöldbabbal együtt kellemesen kiegészítették egymást, mert abba spórolósabban tettem. A hozzávalóknál már a csökkentett mennyiség szerepel.

Hozzávalók:

2 csésze tk. zsemlemorzsa
1 nagy zeller lereszelve
2 tojás
1 tk szódabikarbóna
1/2 dl olivaolaj
1 kis fej vöröshagyma felaprítva
3 gerezd fokhagyma összenyomva
1 ek vegamix (elhagyható)
1 ek pirospaprika
1 csapott tk só
1 -1 kk borsikafű, köménymag, bazsalikom
~ 1 dl víz

Egy tepsit zsírpapírral kibélelünk. A zellert megpucoljuk, megmossuk, nagy lyukú reszelőn lereszeljük egy nagyobb tálba. A hagymákat megpucoljuk, a vöröset aprítjuk, a fokhagymát szétnyomjuk, majd a zellerhez adjuk. Azután rászórjuk a fűszereket, a sót, a szódabikarbónát. Felütünk hozzá két tojást, majd hozzákeverjük a zsemlemorzsát. A morzsa állagától függően igényel folyadékot. Nekem kb. 1 dl vizet szívott fel. Az a lényeg, hogy megszívja magát, és puha, kanállal könnyen formázható legyen. 
A morzsa házi volt, barna lisztből készült kenyéré, tehát előfordulhat, hogy egy bolti zsemlemorzsa jóval kevesebb vízzel "beéri".
Evőkanálnyi adagokat szaggatunk ki, a tepsibe halmozzuk őket. 
200 C-on hőlégkeveréses fokozaton kb. 25 perc alatt sült át.

Nincsenek megjegyzések: