2011. november 23., szerda

Svéd gomba saláta

A svéd gombasalátáról már írtam régebben is egy bejegyzésben. Akkor lila pereszkéből készült, most sima csiperkéből, mert az volt itthon. Egyébként sem bántam, bevallom, mert anti gourmand vagyok gomba tekintetében. A környezetemben mindenki szereti a mezei és erdei gombák aromáját. Nekem viszont mindig olyan érzésem  van, hogy az avarból haraptam egy nagy falatot. :) (Ellenben a hajdinát megeszem, tudom, nem vagyok normális.)
Otthon épp volt egy nagyobb adag gomba, és a többiek erre szavaztak végtermékként. Padlizsánnal rakott kölessel fogyasztottuk, szósz helyett, de akár egy darab kenyérrel/ pirítóssal, némi salátával is laktató tud lenni.

Hozzávalók:
1/2 kg gomba
1 fej vöröshagyma
3 ek olivaolaj
1 l sűrű paradicsomlé (vagy 
200 g paradicsomsűrítmény)
2 babérlevél
1 csipet bazsalikom, borsikafű
2 gerezd fokhagyma
1/2 citrom leve
1 ek gyümölcscukor
2 csipet só

A gombát megpucoljuk, aprítjuk. (Vagy üvegeset veszünk, és leöntjük a levét.) A hagymát szintén apróra vágjuk, majd kevés olajon és vízen megpároljuk. Hozzáadjuk a gombát, megszórjuk a sóval, majd együtt pároljuk. Megvárjuk, míg elfő a leve. Amikor jobban sülni kezd, felöntjük a paradicsom levével, hozzáadjuk az apróra zúzott fokhagymát, a bazsalikomot és borsikafüvet, a citrom levét, a legvégén a cukrot, és jó 5 percig kavargatva összefőzzük.

Érdekes ízű, de nagyon finom étel. A legtöbben szívesen fogyasztják.
A gombáról még annyit, hogy úgy emlékszem, vegánok esetében az egyetlen természetes D-vitamin forrás.

Nincsenek megjegyzések: