2011. november 11., péntek

Müzli készítése

A boltban vagy tele van agyoncukrozott aszalványokkal, vagy maggal teli mazsolával, és általában nincsenek benne magok. Tisztelet a kivételnek, de azt meg nem győzi az ember anyagilag.
Így fogtam magam, és összeállítottam jó gyümölcsöset - magosat. Itt már írtam róla.
Nem túl bonyolult, csak türelem játék, amíg  kitalálja az ember, mi is kerüljön bele, majd kevergeti negyed óránként, hogy le ne süljön.
Bátran variálható attól függően, hogy milyen gyümölcslével engedjük fel, milyen magféléket keverünk bele, milyen aszalványok vannak otthon, és milyen pehelykeveréket alkalmazunk.

Nekem most az összetevők a lentiek szerint alakultak.
Az olajos magokat a legvégén adtam hozzá, alig pirultak.
Került bele:
- Zabpehely, rozspehely, hajdinapehely
Ajánlható még: Árpa, tönkölybúza, köles stb.
- Aszalt jumbó mazsola, szeder, eper, szilva, cseresznye
Kiegészíthető: bármiféle aszalvánnyal ízlés szerint, körte, barack, alma, meggy...
- Magfélék: Lenmag, szezámmag, napraforgómag, tökmag, paradió, mandula
De annyi félével bővíthető még: mogyoró, török mogyoró, fenyőmag, pisztácia... ízléstől függően.


Nincsenek megjegyzések: