2009. október 5., hétfő

Rakott brokkoli

Mi is ez a logo? Siccikénél részletesebben olvashattok róla. A lényeg, hogy október hónapban kedvet szeretnénk csinálni a vegán táplálkozáshoz ízletes ételekkel, reformos gondolatokkal. Ennek megfelelő recept következik annak, aki szereti a brokkolit.

Közepes (~30x45) tepsire való
2 nagy fej brokkoli  rózsákra szedve
10 dkg barnarizs megfőzve (kb. 1 csészényi)
3 ek napraforgómag
1 ek kesudió
1 tk só
1 nagyobb piros színű paprika
1 kk őrölt kömény
2 ek olaj
2 dl víz
(2 ek sörélesztő pehely)

Az olajjal kikentem a tepsi alját, beleigazgattam a brokkoli fejeket.
Az olajos magvakat a vízzel összeturmixoltam, majd beledobtam a paprikát is. Megsóztam, fűszereztem, és a végén adagoltam hozzá a barna rizst. Így sűrű öntet keletkezett, amit egyenletesen eloszlattam a brokkolikon.
A sörélesztő pehely kimaradt, de el tudom képzeli, hogy az ízét sajtosabb jellegűvé teszi.
Alufóliával lefedtem, amit fél óra után levettem, és még kb. 20 percig sütöttem 190C-on.
Friss salátával együtt fogyasztva nagyon finom.
12/2

Nincsenek megjegyzések: