2011. december 13., kedd

Egyszerű köménymagos félbarna cipó

Hozzávalók:
30 dkg tk liszt
30 dkg fehér liszt
3,6 dl víz
1 tk méz
1 tk só
1/4 élesztő
magok (lenmag, tökmag, napraforgómag, szezámmag, köménymag)
Opcionális: 2 ek olivaolaj, 2 ek zabliszt

Hugica kedvéért lett köménymagos, nagyon szereti. 
Kenyérsütő formájába raktam a hozzávalókat, átgyúrattam a géppel.
Az olajat és a zabpelyhet is beleraktam, mert ez utóbbi lazítja a tésztát. Az előbbivel óvatosan kell, mert morzsálódósabb lesz a kenyér, ha többet teszünk bele.
Az élesztőt a kenyérnél nem szoktam felfuttatni, de ha valaki szeretné nyugodtan. A tészta, ha jól átgyúrjuk úgyis felmegy. Amikor kb. kétszeresére nőtt, mehet a sütőbe, de várható, hogy még ott is dagad kicsit.
Ezt kerekre formáztam, megkentem vízzel, majd ollóval bevágdostam az oldalát, onnan a "minta". Azután megszórtam szezámmaggal. 
40 perc alatt gyönyörűen megkel.
Ezt követően 1 óra alatt sül ki 200 C-on.
Este a rácson kihűlt, másnap jókora szeletek vándoroltak a pocakokba...


Nincsenek megjegyzések: