2011. szeptember 13., kedd

Szilvás gombóc

Hugicám már vagy két hete gombócot tervez főzni. Egyik délután végre nekiállt, és bizony egészen finomra sikerültek, pedig csak mostanában kezdett főzőcskézni.
Készített nekem krumplit, és már csak össze kellett gyúrnom, a szilvát leszedte, megmosta, így nagyon hamar ehető formában csücsültek a tálban a teljes kiőrlésű "bajtársak" is.

Összetevők:
1  kg burgonya
4,5 dkg tk tönkölyliszt
1 dl olivaolaj / pálmazsír


szilva
fahéj

25 dkg. tk. zsemlemorzsa
2 ek olivaolaj

A burgonyát héjában meg kell főzni kevés sós vízben. Pucoljuk, krumplinyomóval finomra törjük, majd összegyúrjuk a többi hozzávalóval. A mostanihoz oliva olajat tettem, de Siccike pl. margarint szokott. 
A szilvát mossuk, kimagvaljuk.
Egy kilisztezett deszkára borítjuk a kész tésztát. Viszonylag vékonyra szükséges nyújtani, hogy átfőljön.
Tenyérnyi kockákat szükséges vágni, majd 1 szem szilva kerül minden téglalapra megszórva némi fahéjjal. Mivel a szilva magában édes, nem szoktam cukrot tenni hozzá, utólag lehet a gombócokat megszórni nyírfa, vagy gyümölcscukorral.
A két szemben lévő sarkot egymásra hajtjuk, kissé összenyomjuk, majd a másik két sarkot is. A "csücsköket" összenyomjuk, gömbölyítjük, majd az összenyomott részére rakjuk le pihenni. (Képi részletezés régebbi bejegyzésben ITT.)
Közben vizet teszünk fel, és amikor forr, sózzuk, és a gombócokat belerakjuk. Forrás után jó 10 percig főzzük.
Ezalatt a kenyérmorzsát kevés olajjal összekeverjük, és kis lángon aranyszínűre pirítjuk.
Amikor a gombócok már feljöttek, és a kijelölt idő is eltelt, ha lehet szűrő kanállal kiemeljük őket. Lecsöpögtetjük, majd egyenként megforgatjuk mindet a zsemlemorzsában.

Egy kis szilvalekvárral még megbolondítható a tálalás.

Nagyon szeretem még sárgabarackkal, de sajnos az idén nem alakul úgy, hogy tudtam volna a kedvenc gyümölcsömmel gombócot készíteni, de már jövőre beterveztem! ;)

Nincsenek megjegyzések: