2010. május 3., hétfő

Waldorf saláta vegánul

Alma - zeller saláta, így is lehet mondani, de a kiindulási alap valóban a fenti hangzatos nevű receptből született.
Vegánosítottam. Kicsit tömény lett, de finom. A zeller íze teljesen beleolvadt a környezetébe, így azok számára is fogyasztható lett, aki egyébként nem szerette a növényt magát.

Hozzávalók
1 nagy zellergumó
2 nagy alma
1 marék dió
1 citrom leve  
2 ek vegán majonéz
1 dl növényi tejszín
1 kk só 

Mivel növényi tejszínem nem volt, a majonézt készítettem több folyadékkal, citrommal és kesudióval. Ez esetben a hozzávalók a következőkkel egészülnek ki:

1 ek szójaliszt
2 ek szójatejpor
4 ek mandula / kesudió
1 kk só
1 tk méz / stevia
1 cirom leve
1 ek mustár
(vagy 1 kk őrölt mustármag)
2 ek olaj (hidegen sajtolt napraforgó, oliva)
víz

Mindezt turmixgépben ledaráltatom úgy, hogy először az olajosmagokat, citrom levét és a vizet kevertetem össze, majd ha finom az állag, mehet bele a többi anyag is.

Ezt követően a zellert és az almát julienne-re vágtam.  A citrom levével gyorsan megöntöztem, és átkevertem, hogy ne barnuljon meg. Megsóztam. Ezután hozzáadtam a majonézt, és a diót.
Ha későbbre is hagyunk belőle, nem csak frissen fogyasztjuk, érdemes a diót utólag beletenni, mert megszínezi a salátát.

Nincsenek megjegyzések: