2010. április 13., kedd

Kurma dásza szerint a csicseri

Gondoltam egy merészet, előszedtem az évekkel ezelőtt kapott szakácskönyvem, és az éjjelre beáztatott csicseriborsót a krisnás séf receptje alapján készítettem el. Mivel a keleti fűszerezés erősen távol áll az ízvilágunktól, valóban vakmerő vállalkozásnak tűnt. Főleg amiatt is, hogy életemben nem ettem még spenótot, és ez a recept jelentősebb mennyiséggel számolt.
Mivel nem volt meg minden hozzávalóm, erősen variáltam, de azt hiszem akkor is ezt tettem volna, ha történetesen rendelkezem padlizsánnal, vagy kurkumával.
Megfőztem. Finom lett. Máskor is fogok készíteni. DE: ritkán látni ennél rondább színű kaját! :)
Ha ettől az ember el tud vonatkoztatni, jó alternatívája lehet a zöldségpörkölteknek.

Csicseriborsó-ragu

Hozzávalók: 
1/2 kg száraz csicseriborsó
250 g spenót (mirelit volt)
1 liter sűrű paradicsomlé
4-5 paradicsom (konzerv volt)
2 ek olivaolaj 
1 tk citrom leve 
1 ek méz
1 tk só
2 gerezd fokhagyma 
1 tk fiss gyömbér apróra vágva
1 kk római kömény 
1 babérlevél 

A csicseri borsót előző este beáztattam. Másnap 2 óra hossza alatt sós vízben 1 babérlevéllel megfőztem.
Az olajat a lábas aljára tettem, és a gyömbért, illetve a római köményt picit sütöttem benne, rátettem a spenótot, majd a szétnyomott fokhagymákat és a sót. Mindezt kb. 10 percig kevergetve főztem.

Ekkor megkóstoltam, hogy mégis némi fogalmam legyen, milyen íze is van a spenótnak. 32 évesen ideje volt.
Anyu, mivel nem szerette, úgy gondolta, a gyerekeit se gyötri vele. 
Lehet, hogy ez a megoldás a nem szeretem kaják népszerűsítésére?! ;) Sosem főzött lencsét, vagy sárgaborsót, sőt finomfőzeléket sem. Másoknál kóstoltuk meg ezeket, és mindhárman szívesen fogyasztjuk.
Egyébként egészen ehető volt, főképp a fokhagyma tette azzá. Eredetileg nem is volt a receptben, de valamiért nyomtam bele két gerezdet, és nem is bántam meg. 

A paradicsomokat felkockáztam, és a paradicsomlével együtt a spenóthoz adtam.
Belekavartam a mézet és a citrom levét is. 
Hozzáöntöttem a megfőtt csicseriborsót és a végén összefőztem az egészet kb. 10 perc alatt.

Az eredeti recept ír még zöld chilipaprikát, feket mustármagot, curry levelet, hinget, kurkumát. Csak leírom, hátha valaki szereti ezt a típusú fűszerezést.
Nekem max. a gyömbér fér bele, a többi túl erős és jellegzetes, legközelebb a római köményt is kihagyom. 

Barna rizst főztem hozzá. (2,5x-es vízben 40 percig)
És friss salátát vágtam össze. Citromos, mézes vízzel keverve fogyasztottuk.

Forrás: Ínycsiklandó vegetáriánus ételek 

Nincsenek megjegyzések: