2010. április 21., szerda

Zöldbab főzelék II.

Tegnap este a fóliagyomlálás után franciasalátát terveztem. Vettem hozzá retket is, még a volt barátom Anyuka készített azzal egy nagyon finom franciasalátát, azóta, ha tehetem, frissen mindig belevágok valamennyit.
Azért csak felkocogtam meginterjúvolni a család többi tagját, zöldbab leveses alternatívát adva.
A hugom borsós rizst akart, de azt inkább hétvégére hagyom, Anya pedig egyértelműen zöldbabot.
Végül ez utóbbi főtt, a francia salátát meg majd egyszer...

Anya kedvéért maradtam a békési változatnál. Ő onnan származik, az ottaniak sokféle leveshez tesznek tejet. A krumpli-, vagy a karfiol leveshez is... Jó, legyen. Szójatejjel is ugyanolyan ízű, valóban nincs különbség.

Hozzávalók:

2 kg zöldbab
1 l szójatej 
6 ek tk tönkölyliszt (sima rétesliszt is lehet)
1 fej vöröshagyma 
1 ek aprított kapor 
2 ek olivaolaj 
2 tk só

A hagymát kevés vízen pár percig pároltam, hozzáadtam az olajat, átkavartam, rádobtam a kaprot, picit sütöttem, majd ráöntöttem a zöldbabot és a sót. Bő fél óra alatt megfőztem (mirelite válogatja).
A lisztet egy kis fazékba tettem, a tejet fokozatosan adagolva hozzá kevertem fel, majd öntöttem hozzá a megfőtt zöldségféléhez.
Felforraltam, majd kevergetve még jó 10 percet főztem.

Nincsenek megjegyzések: