2010. február 18., csütörtök

Fasírt zöldségekből - vegán és nem vegán

...csak valami finomat csinálj már, mert a múltkori fasírt olyan  száraz volt. Közli velem Anyu leszólva a fél évvel ezelőtti  jó kis falafelgombócokat. :)
Rendben.
Rövid idő alatt, valami egyszerűt, ami neki is megfelel. Így sütöttem vegán zöldségfasírtot a sütőben magamnak, a többieknek pedig tojással turbózva olajban a többit. Hehe. Az enyém jobb lett! :)

Már készítettem régebben is, akkor a tojásos változatot közöltem, azonban ez a sütőben sült nagyon ízlett, könnyebb is, egészségesebb is, nem lesz tele olajszaggal a lakás.

Ipari mennyiség készült, tehát egy négyfős család simán negyedelheti a mennyiségeket. :)

1 kg borsó
1 kg francia saláta alap
1/2 kg zöldbab
1/2 kg gomba
30 dkg tk tönkölyliszt (lehet búzaliszt is)
10 dkg szezámmag
1 ek vegamix

Szerintem bármilyen apróra vágott zöldségfélékből készülhet, borsó, répa, petrezselyem, zeller, burgonya, zöldbab, karfiol... Először mexikói keverékkel kísérleteztem, de a kukorica olyan szíjas lesz, hogy azt felejtsük ki. (Candidások hagyják ki a gombát.)

A zöldségfélét megfőztem, ezután lecsöpögtettem. (A gomba üveges csiperke volt.)
Hozzákevertem a gombát és a tk. lisztet. Beleszórtam a szezámmagot, végül megsóztam és összeállítottam.
Sütőpapírral kibélelt tepsit megkentem olivaolajjal, evőkanállal arra kanalazgattam halomokat.
Mikor szépen megpirult, megfordítottam, és a másik oldalát is átsütöttem.
A vegamix valahogy adott egy kellemes mellékízt az egészhez + a pirult szezámmag íze... Finom lett.

Nincsenek megjegyzések: