2009. május 13., szerda

Rizs kellevélben

Mikor a zenekarral húsvétkor Romániában voltunk, egyik ebédre töltöttkáposztát kaptunk.
Meg kell hagyni, olajos léte ellenére nagyon finom volt. (mivel fehér rizst meg vagy 1,5 éve nem ettem nekem különösen.) Csak az ebédet követő fél órás séta ellenére is egyöntetűen majd lefordultunk a székről próbán. Vasile, a karmesterünk már csak nevetett kókadozásunkon - és szerintem elhatározta magában, hogy a töltött káposzta fogyasztását gyakorlás idejére betiltja. :)

Csütörtönön kaptam két szép fej kelkáposztát, és eszembe jutott, hogy ki kellene próbálni a romániaihoz hasonló tölteléket.

1/2 kg barnarizs megfőzve
3 fej vöröshagyma felaprítva
3 nagyobb szál répa
1/2 füstölt tofu (elhagyható)
20-25 nagyobb kellevél (ki mekkora töltést szeret)
1 ek napraforgómag (elhagyható)
1 l paradicsomlé
olaj


A barnarizst 40 percig 2,5-szeres vízben 1 ek sóval megfőztem.
A répát megpucoltam, vékonyra reszeltem.
A hagymát vizes olajon megpirítottam, hozzáraktam a répát, és pár percig együtt pároltam.
A tofut szintén lereszeltem. Mindezt egy nagyobb tálban összekevertem, hozzáadtam a napraforgómagot.
Közben a kelleveleket pár percig forró vízben főztem, hogy ne törjenek, mikor feltekerem őket.
A napraforgómagot szeretem bele, de akár el is hagyható. A tofu szintén, viszont jó fehérjeforrás, és finom is benne.

A tölteléket egy-egy (ha nem három volt, mert némelyik levelet túlfőztem, és szétment :) ) kellevél közepére raktam, feltekertem, a végét benyokodtam, és szorosan egymás mellé tettem egy kiolajozott tepsiben.
A paradicsomlevet szépen elosztottam a tetején, és mindezt kb. 50 percig 200C-on sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: