2009. május 3., vasárnap

Anyáknapi aranygaluska

Elfáradtam. Jól esik már a fotelben üldögélni , és nem a fóliában harcolni a paradicsomokkal. Persze szívesen pöszmögtem vele, hiszen jópár lédús piros gömböc lesz pár héten belül az eredmény.
Azért elégedetten indultam befelé koszosan, büdösen. A hugom kis ideje lelépett - netes légyottját szakította meg némi munkával - sürgős volt. :) A sok vas, meg traktor között elnézegettem a fiúk által ma szerelgetett BMV-t. /Bár a Mitsubishi még mindig №1, azért nem rossz.../ Tavaly ezzel mentem Bózsvára a fősulis táborba, és mindjárt nyár van megint. Szalad az idő.
A hátsó ablakban tábla: SEX/Csak mosolyogj - felirattal, alatta száz éves kifakult Nyitott szemmel - Milyen a jó férj cikkel. Szépen továbbkocogtam finoman megmosolyogva az egészet, a tulajdonos természetesen a szélesre húzódó szájszélet nem látta. :) A srácok elől nézegették az öcsém autóját.
Murisak voltak, a hajuk alapján akár 3 lány is hajolhatott volna az autó fölé. (ezért még elvernek) Úgy látom egyikük újra növeszti a haját, a BMV tulaj pedig most próbálkozik vele először. A szőke tincsekkel még eléggé harcol, de már nem sok kell, hogy össze tudja fogni. Ahhoz a férj dologhoz annál inkább. Többnyire egy kölyök, néha felnőtt. Ma jelentette ki, hogy a disznóról leszokik, csak az a baj, hogy azt is, hogy szívesen levág nekünk egy libát. :)
Benn fél óráig vakartam a kezemről a paradicsomszár jófajta anyagát, azután szétnéztem a konyhában.
A lekváros bukta megfogyatkozott, a víz is.
Bólintás. Voltak benn, és ezek szerint ízlett is. :)
Rendesek voltak, mert a maradék aranygaluskát meghagyták Anyának. Úgyis az ő kedvéért készült ma, mint anyáknapi menü. Reggel rákérdeztem, mit szeretne, és ezt rendelte.
Erre szépen előszedtem a Horváth Ilona féle szakácskönyvet, kinéztem belőle a receptet, kicsit reformosítottam, de nagyon nem, hogy az ünnepelt is jó szájízzel egye.
Na, aki még mindig olvassa, megérdemli ezt a receptet, megszenvedett érte. :)

Aranygaluska

Hozzávalók:
50 dkg liszt (20 dkg tk, 30 dkg fehér)
3 dl tej (kinek milyen, ebben most fele tehéntej, fele víz)
1 tojássárgája
1 ek méz
2 dkg élesztő
1 csipet só
2 ek olaj

A tetejére 2 ek olaj kenni és 10 dkg darált dió, vagy mogyoró.

A tojás 1 kanál lenmaggal helyettesíthető, de Anyu miatt most bennehagytam. A reformos dolgokból néha elege van, és most ő volt a célszemély. A tehéntej is miatta maradt, amúgy legalább házi, nem boltból hordjuk.
Mivel még buktát is akartam ugyanebből a tésztából készíteni, 1,5 kg liszttel dolgoztam.
Mindezt bele egy nagy tálba, és fél óráig bizony keményen dolgoztam vele. Elég ragadós tészta, de a vége felé már nagyjából összeállt, és finoman leszedte a kezemről a többi tésztát.
Kétfelé szedtem, az egyik adagot beraktam a hűtőbe, a máskat letakarva 1 órát kelesztettem.langyos helyen. Azután finoman kétujjnyi vastagra kinyújtottam, és pogácsaszaggatóval kikent tepsibe jó szorosan egymás mellé pakolgattam a tésztadarabokat. (50x30-as tepsi lehet)
A tetejét megkentem olajjal, megszórtam mogyoróval, majd fél órát hagytam kelni, és azután 1/2 óra alatt kisütöttem 180C-on.
Vaníliaöntetet kaptak hozzá.

A hűtőben lévő maradék tészta is jól megkelt ezalatt, bár szerencsére lassabban. Kinyújtottam a tésztát, és téglalapokat vágtam belőle. Olyan jó tenyérnyieket. A kamrapolcról előbányásztam a 2007-es jó sűrű vegyesgyümölcs lekvárt, és azt raktam a lapokra bőven. A két szélet felhajtottam, és összenyomkodtam, majd a két végét is, amit aztán a bukták alá hajtottam. Két tepsire való, 10-10 darab lett. Fél óra kelesztés után szintén fél óra alatt sültek meg ezek is.

4 megjegyzés:

Katus írta...

ha megyek haza nekem is csinalhatnal ilyen finomsagot kedves Baratném!

Katus írta...

jé és én is anya vagyok :-))))

Bridge írta...

Te Kata! Mennyi idő alatt ér egy csomag Franciaországba? ;)

Bridge írta...

Tényleg, le se esett, amikor az előbb mondtad... Anyuka, Anyáknapján, május első vasárnapján.