2009. március 31., kedd

Újabb gofri

Mindig próbálkozom kicsit több lúgosító gabonát a gofritésztába csempészni - aztán palacsinta lesz belőle... de ma sem.
Még tegnap este elhatároztam, hogy ma reggel gofri lesz, így este be is kevertem a következő tésztát:

15 dkg tk liszt
3 ek zabliszt
3 ek barnarizsliszt
5 púpos ek főtt köles
4 ek főtt hajdina
1 ek őrölt lenmag
2 ek szezámmag
2 ek olivaolaj (azon gondolkozom, hogy egyáltalán bele raktam-e, vagy csak akartam)
1/2 zacskó foszfátmentes sütőpor
1 csipet só
víz

Reggel a botmixerrel átdolgoztattam, annyi folyadékkal felengedtem, hogy sűrű palacsintatésztát kapjak. Kikentem a gofrisütő belsejét olajjal (az első előtt mindig szoktam) és 10-15 perc alatt kisütöttem kettőt-kettőt.
A köles miatt kellemes ropogós lesz. Lassan sül, az tény, de banánöntettel (nálam ez mostanában favorit) és gyümölcsökkel, darált dióval nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések: