2009. január 15., csütörtök

Zöldbab főzelék

Ma este jól sikerült zöldbab főzelék is vigyorgott rám, viszonylag rövid idő elteltével a tűzhelyen.

Összevágtam egy fej hagymát, vízen és olajon megpirítottam, azután rátettem egy csipet köménymagot, azzal még picit pirítottam, hogy finom illata legyen. Előkotortam a mélyhűtőből apróra vágott kaprot, abból, és pirospaprikából 1-1 kanállal rászórtam, még vagy 10 másodpercig kavargattam így együtt kis lángon.
Ráöntöttem 1 kg babot, és felengedtem vízzel. Tettem hozzá 1,5 ek sót is.
Mikor már úgy éreztem, hogy megfőtt (15 perc?) turmixba raktam 3 ek kesudiót, 3 ek napraforgó magot, 1 dl vizet öntöttem rá, és finomra daráltattam. Tettem hozzá 4 kanál teljes kiőrlésű lisztet is, azzal még turmixoltam úgy, hogy pótoltam hozzá némi vizet.
Az így készült magtejfölt belecsurgattam a fővő babba, kb. 7-8 percig főztem, néha megkavargattam.
Így vegán is, sűrű is, meg finom is :)

3 megjegyzés:

Fruzsi írta...

ez vicces...éppen ma vettem egy csomag fagyaszott zöldbabot, mert annyira megkívántam a főzeléket belőle...erre mit olvasok? :)mondjuk én hagyományosabban, tejföllel fogom elkészíteni a napokban

Bridge írta...

Úgy is nagyon finom tud lenni, csak az allergiám szeret tőle erősödni. :)
Jó étvágyat!

Adéle írta...

Szia Bridge!

Én is zöldbabot ettem tegnap, s ma is azt hoztam a melóhelyre. :-)

Nézz be hozzám a blogra, vár Rád egy kis meglepi...

:-))))

Adéle