2009. január 3., szombat

Almás reformosan

A reform almás pite receptjét még Kismaruszja oldalán találtam régebben, ő pedig Siccikétől vette. Nagyon elégedett voltam, mikor először készítettem, mert igen jól formázható, gyorsan készen is van, és persze finom is. Minden egyes alkalommal módosítottam egy kicsit. Egyrészt a cukor miatt, másrészt a margarint próbáltam kihagyni. Így az általam használt recept most így néz ki:
30 dkg teljeskiőrlésű liszt
10 dkg finomabbra őrölt kukoricadara, vagy liszt
2 dl almalé
1 dl olivaolaj
1 kk borkőmentes sütőpor
1 csipet só
fahéj
Soksok alma (legalább 1 kg, de aki a sütis almát szereti...)

Az eredeti receptben 15 dkg biomargarin van, mivel többször sütöttem almást, mint margarin volt itthon, kerestem egyszerűbb megoldást. Olajjal is megfelelőnek találtam.
Továbbá 10 dkg méz is szerepelt, mivel azonban az ilyesfajta édesítést még mindig hanyagolom, az jutott eszembe, hogy ott a kinyomkodott alma leve felhasználatlanul, miért ne lehetne azt víz helyett a tésztába keverni. Csak így az alma pucolásával kell kezdeni.

Elkészítés:
Az alma magházát kivágom, majd a turmixgép késes részével egyszerűen összeaprítom. Néha reszelem, de az előbbi gyorsabb. A nagyjából kinyomkodott levet egy másik edénybe teszem.
A búzalisztet és a kukoricadarát egy csipet sóval és a sütőporral egy nagyobb edényben átmorzsolom, majd hozzáöntöm az almalevet (ami kicsit darabos olykor, de a tészta állagát nem bántja). Jól összedolgozom, és állni hagyom kicsit.
Később kinyújtom a tésztát, általában egy kerek piteformába simítom az első réteget, rákanalazgatom az almát, megszórom fahéjjal, majd egy második réteg tésztával befedem. Szépen összenyomkodom a széleit, s ha kedvem van a kimaradt darabokkal díszítem is.



Nincsenek megjegyzések: