2009. január 23., péntek

Egy tál káposzta, avagy olyan rizses izé :)

VKF! Vicces, eleinte nem tudtam mi rejtőzik a rövidítés mögött. Nekiálltam agyalni, biztosan Vegán Főző Kör, vagy valami hasonló.
Aztán megláttam a frappáns naponta felmerülő gondolatot valahol: Valamit Kéne Főzni!
Fejcsóválás, vigyor. Jogos.

Úgy vélem, Zsuzsa egytálételes kiírásába is belefér a következő ételféleség, amit még a candida diéta alatt "fejlesztettem vissza".
Valójában a töltött káposzta egyszerűbb változata. Bár a hugom szerint "paradicsomos káposzta főzelék megsütve" kategória. :)

Nagyon szeretem az erdélyiek körében gyakran készített paradicsomos, nyers káposztából készített változatot, csak ott forrázni kell a leveleket, meg töltögetni. És ha kevés időm is van az előkészületre, csak finomat szeretnék.

Hozzávalók:
30 dkg barnarizs 7,5 dl vízben főve (ha kiadósabbra szeretné az ember, belemehet fél kg)
1/2 fej káposzta
1 fej hagyma
1/2 füstölt tofu vagy 20 dkg szójagranulátum
2 l paradicsomlé

olivaolaj
víz

Elkészítés:
A barnarizst kis sóval megfőzöm (kuktában, vagy sem, általában kell neki a 40 perc)
A káposztát lereszelem (lehet durvábbra vágni), a hagymát felaprítom, a tofut apró kockákra vágom.
Egy nagy tepsi alját vékonyan kiolajozom, beleszórom a rizst, a káposztát, a hagymát, a tofut, pici megsózom, összekeverem, hogy mindenből mindenhová jusson. Ráöntöm a paradicsomlevet.
A tepsit lefedem alufóliával, és egy órát sütöm. (Nagyon lassan adja meg magát a káposzta :), vagy az én sütőmmel van gond.)

Általában tejföllel és kenyérrel szokták enni, de anélkül is finom. Mivel tejfölt nagyon ritkán eszem, ha nagy kedvem van, natúr joghurtot kanalazok rá.


Maradékot nem fényképezünk... de ez most így sikerült...

Nincsenek megjegyzések: