2013. február 15., péntek

Kölestúrós hajdinapalacsinta

Először is tegnapra boldog születésnapot Apának, mára Robinak! Fületek érjen bokáig! :)

Kölestúrós palacsintát lett volna kedvem reggelizni, de nem akartam tojásos változatot, zablisztem pedig nem volt elég, így nekiálltam túrni kicsit a netet vegán hajdinapalacsinta ügyében. Találtam is receptet Zizinél, csak nálam kimaradt a sütőpor, és szójatejet használtam és olivaolajat, meg kis zablisztet. 
A köles már megfőtt, mire mindez lezajlott, és az elején még ő sem tudta, hogy palacsinta töltelékként végzi.

Hozzávalók a palacsinta tésztához:
1 bögre hajdinaliszt
1/4 bögre tk liszt
2 ek zabliszt
2 ek olivaolaj
1 csipet só
1 ek nyírfacukor
1 bögre szójatej
Ha túl sűrű lenne szénsavas ásványvíz. Nem tudom, pontosan mennyit használtam, de óvatosan kell vele bánni, mert kicsit meghígítottam a tésztát és könnyen szakadt.
15 percre érdemes állni hagyni, és azután sütni kis lángon.

Az eredeti palacsinta receptet ITT találjátok meg. 

Hozzávalók a kölestúróhoz:
1/2 bögre köles
1,5 bögre víz
1 db szójajoghurt
20 csepp sztívia / 2 ek nyírfacukor
1 citrom reszelt héja
vaníliadarab
1 marék mazsola
1 csipet só

A kölest háromszoros mennyiségű vízben megfőzzük a vaníliával, sztíviával és sóval. Kb. 20 perc alatt elkészül, kavargatni sem kell. Azután belereszeljük a cirom héját és hozzáöntjük a szójajoghurtot, majd az egészet összeturmixoljuk finomra. A legvégén belekeverjük a mazsolát, és lefedve hűlni hagyjuk.

A palacsintákat megkenjük a kölestúróval, feltekerjük, és friss gyümölcsökkel fogyasztjuk.



Nincsenek megjegyzések: