2011. október 17., hétfő

Héjában sült burgonya paprikakrémmel és padlizsánnal

Ma úgy alakult (írtam ezt tegnap), hogy a kertben dolgoztunk, emiatt nem sok idő jutott a főzőcskézésre. A nászutas paprikakrém levest gondoltam ki, de azzal többet kellett volna foglalkozni, igaz nem is bántam a végén, ahogy megettük az ebédet.

Összetevők:
4-5 vastag húsú kápia paprika
1 nagy padlizsán
2 kis fej vöröshagyma
10-12 db közepes burgonya
olivaolaj

A paprikákat és a padlizsánokat elfelezve beraktam egy mázas cseréptálba, és megsütöttem őket. Közben alufóliával lefedve közepes nagyságú burgonyák sültek másik tálban.
Jó fél óra után a paprikát és a padlizsánt is kivettem, a burgonyák összesen 1 órát sültek. Akkor vannak készen, ha a villát bele lehet szúrni könnyedén. A végén megpermetezhető vízzel, és egy konyharuhával le kell teríteni. Így könnyebben megpucolható.
A padlizsánok belsejét kikanalaztam. Egy kis fazékba raktam egy kis fej felaprított vöröshagymával, némi olajjal és egy nagy csipet sóval. Pár perc alatt összesütöttem, majd leturmixoltam.
A paprikákról amennyire lehetett lehúztam a héját, a többi maradt. Egy kis fazékba raktam egy kis fej felaprított vöröshagymával, némi olajjal és egy nagy csipet sóval. Pár perc alatt összesütöttem, majd leturmixoltam.

A tányérokra mindkét szószból ment 1-1 nagy kanállal, plusz a burgonya. Vegyes salátával fogyasztottuk. Nagyon ízlett, de lehet, hogy a kemény munka miatt a vasszöget is finomnak találtuk volna. :)

Candidásoknak javaslom a kétfajta krémet kölessel, barna rizzsel fogyasztani.
Kép nincs. Megettük. :) Helyette a múltkori padlizsán sütésről beillesztek egyet.

Nincsenek megjegyzések: