2010. szeptember 27., hétfő

Cukkini fasírt, paradicsomszószos spagetti

Cukkinit rántottunk ki a többieknek tegnap ebédre, illetve vállaltam a panírozását, azután kislisszoltam a fóliába.  :) Az olajban sütés egyre büdösebb... Azért megkóstoltam, de inkább spagettit ettem ebédre.
Egyre jobban kedvelem az árpatésztát. A Vegetártól szoktam venni, változatosságot is hoz a gabonafogyasztásunkban, meg finom is. Arra jöttem rá, hogy a barna tésztákból a vékonyabbra vágottakat szeretem, a spagettit, vagy a fodros, esetleg széles metéltet, mert a vastagabb kagyló, csavart cső-, vagy csőtészta keményebb marad főzés után is, és nekem al dente nem jön be.
A szósz ugyanez volt, csak ebbe most szójagranulátumot is kevertem a Hugica kérésére. Előtte 10 percig jó sós vízben főztem, leöntöttem, majd egyszerűen a hagymához tettem, és úgy öntöttem rá a paradicsomot. Ja, és rászoktam arra, hogy teljesen megpárolom vízen a hagymát, és csak a legvégén adok hozzá olajat.  Könnyebben emészthető lesz, és kevésbé ég az olaj, mikor már a többi összetevő is benne van az edényben.

No, de a vegán fasírtról is szerettem volna beszélni. Kellemes, egyszerű, viszonylag semleges íze lett, máskor is sütök majd, mert gyorsan elkészíthető, nem lett kemény, nem esett szét.

Hozzávalók:

    1 nagyobb cukkini
    4 kanál tk. rozsliszt
    2 ek szezámmag
    2 ek olivaolaj
    1 ek vegamix
    1/2 tk só


A cukkinit nagy lyukú reszelőn lereszeltem, majd besóztam. 10 perc elteltével hozzáadtam a rozslisztet is, kb. annyit, hogy galuska szerű masszát kapjak. Ehhez adtam még a vegamixet, az olajat, a szezámmagot. Jól összekevertem, és egy zsírpapírral kibélelt tepsibe kanalaztam a masszákat. 4-5 cm átmérőjű karikákat "simogattam" belőlük. Kb. 10 percig hőlégkeveréssel sült 190 C-on, majd még 10 percet simán 210 C-on.

Nincsenek megjegyzések: