2008. december 2., kedd

Gofri reggelire

Egészen jó hátszelem van, mióta Apa is diétázik. (No neki persze csak lúgosítás a cél.) Igaz, hogy műszaki zsenikém meggyőzésére biorezonanciás vizsgálat kellett... ;)
Könnyebben állnak rá arra, hogy az egész étel teljes kiörlésű liszttel készüljön, ne tegyünk bele cukrot, etc. Meg kezdek rájönni hogy az öcsém / illetve ő maga is :) / szintén szereti a reform sütijeimet...

Tehát vasárnap reggel elővettem Nagy Zsuzsa Reggeli Gyümölcsös gabonaételek című receptes könyvét, és kikerestem olyan gofrireceptet, aminek nem kell sokáig pihennie. (Egyébként a reform jellegű tészta jobb ha áll egy éjszakát.)

A "tökéletes waffel"-re esett a választásom, amelyhez a következő hozzávalókat használtam fel:
2,5 csésze zabpehely
3/4 csészes kukoricaliszt
3/4 csésze teljes kiőrlésű liszt
1 tk só
5 cm-es vaníliarúd megőrölve
6 db kimagozott datolya
4,5-5 csésze forróvíz

A vaníliarúdból csak a belsejét kapartam ki, a többi részét a banánöntetnél használtam fel.
A datolyából pedig kb. a kétszeresét tettem bele a család többi tagja miatt. Nekik így sem volt túl édes. És került bele pici olivaolaj is. A vízből elég volt a 4,5 csészényi.

A száraz
hozzávalókat először a víz egyik felével kell összeturmixolni, majd felhígítani a maradék folyadékkal.
15 percre állni hagyjuk. Azután előmelegtett gofrisütőben 10 perc alatt készen van.

Találtam itthon két banánt, amelyet 1 dl vízzel és 3 kanál szójatejporral botmixerrel elkészítettem. Beleáztattam a megmaradt vaníliarudat. Öntetként ezt használtam.
Emelett almát pürésítettem még, és mivel darált dió nem volt, pár szem mandula egészítette ki a reggelit.

Candida diétás időszakban próbálkoztam köles, és hajdina gofrival is. Illetve keverékekkel.
Volt olyan, ami a gofrisütőt kinyitva feül és alul is a sütőre tapadva "vigyorgott" rám. Na az az adag palacsinta sütőben végezte. Egy másik fajtánál a sütőport elmérve a kéreg megsült, de a belseje "kimászott" a gép oldalán. Erősen felpaprikázódva még fél kiló liszttel ehető lett.
Harmadik fajtához muszáj voltam egy tojást ütni...
Voltak próbálkozásaim :)
Viszont ha újra a winchesteremen lévő képekhez jutok, mutatok egészen barátságos darabokat is. (Közben jutottam... :) )
Tehát aki diétázik, bátran próbálkozzon ezekkel. Nem szabad nagy adag hajdinát, vagy kölest belerakni a tésztába, mert akkor nincs ami összetartsa, kivéve ha beleüt egy tojást. Ez utóbbi fogyasztását viszont érdemes limitálni.
Az a problémám, hogy akkor nem jegyeztem le a mennyiségeket. Ha újra nekivágok, nem felejtem el.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Brigi!
Én ezt a "tökéletes waffel"-t, meg még néhányat kb. 2 éve kipróbáltam a Nagy Zsuzsa receptjei közül, de vhogy egyik se jött össze. A "tökéletes" receptjéhez még egy megjegyzést is odaírtam akkor: kifutott a sütőből. Most is így lett. Az egész a palacsintasütőben végezte, egy adag durumbúzaliszttel sűrítve.
Érdekelne, hogy neked hogy-hogy sikerült. Vmit elrontottam? Mindenképpen tojás nélkül szeretném!
Mse (emese@lycos.it)

Bridge írta...

Kifut? Nekem ez akkor történt, mikor a foszfátmenetes sütőporból nagyobb adagot raktam a kölesesbe, mint kellett volna.
Ebbe pl. nem kell.
Ha nem a sütőpor a gond, akkor még azt tudom elképzelni, hogy túl sokat mertél a keverékből a formába, vagy nem voltál elég türelmes. (bocs :) - eleinte én nem)

Ez a tészta nekem elég korrekt szokott lenni, nem jut eszembe okosabb.
Általában variálom az összetevőket, mert épp valami nincs otthon, vagy van, de tegnap is azt ettem, így kihagyom.
Ami lényeges: jobb előző este összeállítani. És türelem. 4x annyi idő alatt sül meg, mint a normális. Kell neki 10 perc, olykor több is, alacsonyabb fokozaton. Nem szabad nyitogatni, majd csak 7-8 perc elteltével. Utána van, hogy megfordítom.

A zab tojás helyett összetartja a tésztát, esetleg még lenmagpelyhet, barnarizslisztet lehet bele tenni, ezek mind hasonló célt szolgálnak.

A Vajahit-es tojáspótló /ha jól emlékszem a nevére/ is hasonló összetevőket tartalmazhat, bár már régen nézegettem az összetevőit.

Ja, olivaolajat ált. teszek bele pár kanállal.

Névtelen írta...

sütőport nem tettem bele, olajat sem, de ez jó ötlet. Az igaz, hogy türelmetlen voltam. Hőfokot nem tudok változtatni.
A vajahites tojáspótlóról még nem hallottam, de talán nem is annyira fontos.
Hamarosan újra próbálkozom, majd akkor több idővel, és türelemmel.
Köszi a javaslataidat!
Üdv. mse

Bridge írta...

Kedves Emese!

Ha hőfokot nem is tudsz változtatni, valószínűleg egy átlagos, de lassabb hőfokon süt, tehát fél nappal előtte kell elkezdeni egy rendes családnak. Ebből a szempontból ideálisabb egyedül reggelizni... ;)

Sok sikert és kitartást hozzá.

Brigi